Fotograf Magazine

Wolfgang Tillmans

Auta

Přestože by se mohlo zdát, že ve své poslední knize The Cars se Wolfgang Tillmans obrátil k takovému užití fotografie, které známe z přelomu 60. a 70. let 20. století, ve skutečnosti je jeho uchopení od typologicky orientované konceptuální fotografie značně odlišné. Německý fotograf se ve svém cyklu sice pokusil po vzoru svých předchůdců zachytit morfologii zvoleného námětu, na rozdíl od nich se však zaměřil na vzájemnou interakci mezi automobilem a prostředím. Patrné je to nejen z uveřejněných snímků, na nichž si díky opakujícímu se motivu více všímáme toho, co jej obklopuje, ale i z Tillmansova autorského komentáře k fotografiím. Píše v něm, že se snažil zachytit podobu automobilu v jeho „přirozeném“ prostředí, které obvykle zůstává skryto. Fotografujeme-li totiž silnici, automobilům se s výjimkou tragických nehod a dopravní zácpy vyhýbáme, a naopak design aut zpravidla snímáme ve sterilní atmosféře fotografického studia. 

To read the entire article you must log in.

Log in

#27 auta

120