Fotograf Magazine

Björk, evoluce

Björk je spolupracovnice. Hudebníci a producenti, designéři, fotografové a stylisti, režiséři, návrháři na hraně přijatelnosti… Nikoho z nich nepotřebovala, nikdo z nich ji nezastínil, ale vždycky spolu dokázali rozmnožit svoje schopnosti. Björk neustále hledá způsoby jak tvarovat svoji uměleckou personu za pomoci nejsoučasnějších prostředků a lidí. Arcovi, producentovi z Caracasu, se kterým pracovala na poslední desce Vulnicura, bylo v té době čtyřiadvacet. Hodně z toho má do činění s tím, že je žena – svoji výjimečnost nepoužila k odlišení se, ale jako základ k setkávání. A ačkoli pozoruhodné vizuální identity hvězd popkultury si obecně spojujeme spíš s designéry obalů desek než fotografy, jí se povedlo z reklamy na desky, ze spojení fotografie a stylingu, učinit jeden ze svých hlavních prostředků a pro nás přitom ilustrovat jejich možnosti i přerod hudebního průmyslu. A vedle toho i proměnu něčeho podstatnějšího – naše sžívání se s digitálním prostředím a přirozené prorůstání s technologií.

To read the entire article you must log in.

Log in

#25 populární hudba

120