Dzmitry Kruhlou
Setkání s erotikou a sexem je vděčným tématem pro ty, kteří dokáží těžit nejen ze svých tělesných rozkoší, ale s nadšením ještě vytvářejí umělecké záznamy inspirované pocitem okouzlení světem tělesných vášní. Erotika ve fotografiích Dzmitry Kruhloua je mapována v uzavřeném pokoji, jehož intimita je předpokladem vzniku erotické situace, ať už je člověk sám nebo ne. Úroveň samoty nebo erotické komunikace s druhou osobou zaměřuje autorovu pozornost k odlišným výsekům reality. V případě kontaktu s milovanou bytostí je veden momentální něhou. Komunikuje s ní, pozoruje ji, svléká, vidí ji v intimních polohách lehké tělesné smyslnosti, při každodenních rituálech, při soukromé oslavě volného času. V automatickém zaznamenávání okamžiků s ní se přirozeně objevují erotické momenty. Jejich sexuální náboj je tlumen zaostřením na detail – Kruhlou obrací pozornost k barvám dekorace, přítomným rekvizitám v toys-stylu a k oblečení. V okamžiku osamocené intimní komunikace s vlastní svobodou tvoří snímky paradoxně mnohem excitovanější. S extrémismem téměř kulikovským, s exhibicionistickými gesty a v bizarních polohách se vyrovnává se svou tělesnou podstatou, kterou náhle vnímá výsměšně a bolestně. Tato skepse nad přirozeností libida je v přítomnosti milované ženy neuchopitelná. Název otevřeného souboru ERO – DICK – ON je možné chápat takto: ERO je signálem erotického mometu, DICK je slangovou parafrází hanobené tělesnosti coby výhradního nástroje erotické rozkoše. Slangové slovo hraničí s vulgarismem, představuje každodennost a všednost. ON znamená zapnuto – také ve smyslu fixace erotického okamžiku zapnutím fotografického aparátu a zmáčknutím spouště. ON je potvrzením vnímání toho, co je důležité. Erotické fotografie a videa Dzmitry Kruhloua nemají dokumentární povahu, nejsou studiemi těla. Jsou to velmi osobní záznamy atmosféry, plachého či expanzivního erotického náboje. Spíše než fotografie je tu prožitek, podobně jako u Adama Holého nebo Pierre Dauguina: většinu záznamů do hloubky procítěného erotického vztahu umocňuje nearanžovanost děje a prostředí. Syrovostí připomínající amatérské home video nebo banální intimní momentky vyvolávají jeho obrazy v divákovi voyerský pocit. Dzimitry Kruhlou (1974) je umělec běloruského původu. Jeho tvorba využívá média fotografie, videoartu a performance. Momentálně studuje na Institutu tvůrčí fotografie Filosoficko-přírodovědecké fakulty Slezské university v Opavě. Je absolventem Filmové školy Zlín.








#10 Erotikon
Není skladem
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Profily
- Charles Cohen
- Lenka Klodová
- Slava Mogutin
- Noami Harris
- Adam Holý
- ––– Teorie
- "Tatiana: v posteli vydržím všechno"*
- Erotika a sexualita ve fotografické tvorbě autorů posttotalitní Evropy
- ––– Tendence
- Lisa Byrne
- Veronika Daňhelová & Karla Hostašová
- Ryan Pfluger
- Dzmitry Kruhlou
- I love 69 popgejů
- Radeq Brousil
- ––– Historie
- Idoly modelované muži
- ––– Portfolia
- Tanja Ostojić
- Vlasta Delimar
- Michael E. Northrup
- Miroslav Tichý
- Jindřich Štyrský
- ––– Recenze
- ...takové jsou dějiny
- Na lovu panen
- Funkeho Kolín 2007: Rodina
- How We Are: Photographing Britain from the 1840s to the Present
- Soužení Helmuta Newtona
- ––– Události
- Blížící se FotoFest v Houstonu: rozhovor s jeho zakladateli
- Arles 2007
- Měsíc fotografie Bratislava 2007
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét