#11 Performance
Jde o jednu z forem konceptuálního umění, která se pokoušela rozbít původní formy výtvarného umění jako vzácného artistního artefaktu, nabourat jeho formu obchodní komodity a zbavit je jeho fyzické – dekorativní funkce. Jednou z podob konceptu bylo akční umění – umění performance. Podrobným rozborem vztahu fotografie a umění performance se bude ve své teoretické stati zabývat Pavlína Morganová.My se pokusíme nahlížet tento vztah výhradně z pozice fotografie a učiníme pár poznámek, které nás na toto téma napadají v souvislosti s postupnou proměnou vztahu fotografie k ostatním formám umění a k její výrazné emancipaci v posledních dvaceti letech.
#41 postdigitální fotografie — Profily
Filip Láb

Filip Láb, který nečekaně a předčasně zemřel v květnu 2021, byl nejen výrazným teoretikem fotografie a pedagogem, ale patřil také ke generaci umělců, kteří se vyrovnávali s proměnou politických polarit i s radikálními změnami fotografického paradigmatu…
Read more#41 postdigitální fotografie — Profily
Jonas Bendiksen

Publikace The Book of Veles proslula jako fenomén nejen ve světě fotoknih, ve kterém se bleskurychle rozšířila, ale stačila proniknout i do mainstreamu, čímž přispěla do debaty o současné povaze fotografie…
Read more#41 postdigitální fotografie — Profily
Eva a Franco Mattes

Dvě instalace umělecké dvojice Evy a Franca Mattesových z nedávné doby – Personal Photographs (2019) a Nostalgia May 3, 2021 (2021) – nás vzývají, abychom se na fotografie a jejich autory dívali stejnou optikou, jakou je vnímají dnešní online platformy…
Read moreOchutnávka z čísla 40
#41 postdigitální fotografie — Profily
Agnieszka Sejud

Polská autorka Agnieszka Sejud vystudovala vedle práv ve Vratislavi také Institut tvůrčí fotografie FPF SU v Opavě. Má tedy fotografické vzdělání, ale ve své práci se prezentuje spíše jako vizuální umělkyně a aktivistka, často jako členka uměleckého dua KWAS, které tvoří společně se svou spolužačkou z ITF Karolinou Wojtas…
Read more#41 postdigitální fotografie — Profily
Bára Mrázková

Něco vidíme, nevíme jistě co. Chceme to zjistit, zadáme obrázek do vyhledávače. Něco nám najde, nevíme přesně jak, většinou je to víceméně ono. Vyhledávání pomocí obrázků (nebo přesněji reverzní vyhledávání obrázků) bude většina dnešních uživatelů internetu znát…
Read more#41 postdigitální fotografie — Profily
Sanaz Sohrabi

Byť se to tak může někdy zdát, fotografie neexistují nikdy jen tak samy o sobě. A o těch pořízených strojově nebo pro archivní a dokumentární účely to platí dvojnásob. Jak ukazuje umělecká tvorba Sanaz Sohrabi, obrazy (a ty reprodukovatelné především) jsou součástí mnohdy nechtěných svědectví zapletených do husté pavučiny vztahů…
Read moreContent
- ––– Profily
- Petra Skoupilová
- Kateřina Šedá
- Nina Beier & Marie Lund
- Isabela Grosseová & Jesper Alvaer
- Barbora Klímová
- Martin Zet
- Elżbieta Jabłońska
- ––– Teorie
- Rozhovor Pavlíny Morganové s Marinou Abramovićovou
- ––– Tendence
- Pavel Ryška
- Barbora Tichá
- George Hladík
- Silvina Arismendi
- Ivars Gravlejs
- Matěj Smetana
- ––– Portfolia
- Václav Stratil
- Jiří Surůvka
- Irwin
- Ulay
- Jiří Kovanda
- ––– Recenze
- Koudelkovo svědectví o invazi
- Paměť české fotografie a svět před zrcadlem
- ––– Události
- Transphotographiques 2008 v Lille
- Rencontres d'Arles 2008
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét