Polina Davydenko
Veřejný tinnitus II
Polina Davydenko (1995) se pohybuje hlavně v médiu fotografie s přesahy do videa, audia a textu. Důležitým tématem její práce je narativ a jeho různé podoby. V současnosti je studentkou ateliéru Fotografie Ivarse Gravlejse na FAVU VUT v Brně. Absolvovala stáže na KASK v Gentu, FAMU a ateliéru Environmentu na FAVU. Na podzim 2019 vystavovala v Galerii Fotograf sérii fotografií Offline
V souboru Založeno na skutečných událostech jsem se snažila eliminovat své běžné strategie a návyky, které používám jako dokumentarista. Mým záměrem bylo vytvořit sérii vizuálně poutavých obrazů, která nemá snadný klíč. Chaotický set obrazů, ze kterých je možné vyčíst více významů. Absence vyprávění i jakéhokoli textu zachycuje trasu, která není artikulována ani vyznačená v mapě míst nebo v mapě mého rozhodování, přesto vytváří celkový obraz.
Hlavním vypravěčem je kousek uhlí, který zpívá baladu o městě Dobropolje a o hlušinách a ptá se, proč jsou některé stereotypy natolik nepřekročitelné. Kus uhlí přirovnává celý mechanismus hornického města ke včelímu úlu, kdy se med včelám odebírá a nahrazuje cukrem. Podobně vnímám hornické město, které je udržované jen díky výměně uhlí za peníze a ty následně za produkty. Všudypřítomná těžba uhlí, která udržuje naživu celé město je slyšet a vidět, ale nikdo tomu nevěnuje pozornost. Podobně jako tinnitus neboli pískání v uších, které mizí a objevuje se v závislosti na tom, jakou pozornost mu věnujeme. Je to civilizační nemoc způsobená zvukovým smogem a stresem, kterým se obklopujeme.
polidavydenko.tumblr.com
#36 Nové utopie
Skladem
Content
- ––– Intro
- Nové utopie
- ––– Téma
- Revize vize aneb Utopie 21. století
- ––– Projekt
- Markéta Magidová
- Lenka Glisníková
- Romana Drdová
- ––– Profily
- Thierry Geoffroy / Colonel
- Apart
- Futurefarmers
- Kiluanji Kia Henda
- Jiří Kroha
- Nomadic State
- Ruth Beale
- Hazel Larsen Archer
- ––– Rozhovor
- Commoning za časů koronaviru
- ––– Wanted
- Natália Trejbalová
- Hanna Samoson
- Polina Davydenko
- ––– Teorie
- Utopie - Antiserotonin
- ––– Události
- Zápasy s novými kontexty
- ––– Profil instituce
- Banská St a nica
- ––– Výstava
- Objekty znovu nalezené v záblescích
- ––– Recenze knih
- When Fact Is Fiction: Documentary Art in the Post-Truth Era
- Klimatická kríza
- Artalk Revue: Návrat
- Návrat do budoucnosti
- Kyberfotografie: Neprůzračné médium a technologický realismus
- Geologie médií
- ––– Autorské knihy
- The First March of Gentlemen
- Pillars of Home
- Digitální █████ - etnografický slovník
- Plane Dreams
- Semiautomatic Photography
- Evokativ
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét