#3 Proměny symbolu
Kategorie symbolu a práce s ním je neuchopitelná, je to ryze sofistikovaný způsob zařazení z pozice historie a kritiky umění. Proto také výběr autorů je ještě relativnější, nežli tomu bylo u předchozích témat. Navíc zatímco někteří ze zařazených umělců pracují se symbolem v celé své produkci, u dalších je v jiných obdobích jejich tvorby možno spíše mluvit o subjektivním dokumentu, konceptualismu, minimalismu, případně o něčem dalším. To je ovšem úděl uměnovědních kategorií, že neumožňují exaktní vymezení množiny uměleckých děl, které se snaží definovat.
#43 sběratelství — Intro
Sběratelství – speciál výročí 20 let

Toto vydání vybočuje z řady tematických čísel. Je totiž věnováno oslavám dvaceti let časopisu. A jak už to tak při narozeninách bývá (a zvlášť těch kulatých), vzpomínky na uplynulé se protínají s budoucností…
Read more#43 sběratelství — Téma
Bludiště seznamu

Neúplné kalendárium české fotografie 2002–2022
Třebaže dějiny nejsou poslušné a neodvíjejí se od daného data k jinému datu, nýbrž uplývají v nepřetržitém kontinuu, máme ve zvyku vyčleňovat z nich rozličné epochy a etapy…
Read more#43 sběratelství — Wanted
Adam Evans

Digitální koláž Hledání mentefaktu (2018) vznikla jako intuitivní ilustrace k performativní průzkumné expedici na místě bývalé skládky, kde jsme s kamarádem pobývali…
Read moreOchutnávka z čísla 40
#43 sběratelství — Speciál o sběratelství
Průvodce začínajícího sběratele fotografií

Za posledních padesát let zaznamenává trh s fotografií významný rozvoj a růst. Ty nejvzácnější fotografie se prodávají na aukcích za ceny v úrovni významných děl současného umění…
Read more#43 sběratelství — Rozhovor
Rozhovor se Svenem Eisenhutem, ředitelem veletrhu Photo Basel

V polovině června 2022 jsem navštívila půvabný komorní fotografický veletrh Photo Basel, který se koná během veletržního týdne Art Basel. Tahle akce rozhodně stojí za návštěvu, protože její pořadatelé volí jiný přístup, než známe odjinud…
Read moreContent
- ––– Profily
- Alena Kotzmanová
- Štěpánka Šimlová
- Jiří Černický
- Michaela Thelenová
- ––– Teorie
- Ustálené světlo
- ––– Tendence
- Shirley Wegner
- Jeremy Kalgreen
- Vít Šimánek
- Jiří Křenek
- Rocky McCorckle
- Dušan Skala
- Věra Stuchelová
- Lars Borges
- ––– Historie
- Rudolf Skopec
- ––– Portfolia
- Oleg Kulik
- Marcos López
- Sarah Lucas
- Jiří David
- Jiří Toman
- ––– Recenze
- Ars Electronica Festival
- Annika Larsson
- Kouzlo, ironie, rozostřenost: fotografie ze severu
- Bienále fotografického setkání funkeho kolín
- O čínské fotografii
- Fotografie Pavla Baňky
- O tělech a jiných věcech
- Retrospektiva Henri Cartier-Bressona
- Rössler má budoucnost
- ––– Události
- Robert Capa - tváře dějin
- Třináctý Měsíc fotografie v Bratislavě
- Česká fotografie ve světě
- Paris Photo 2003
Archiv
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét