#23 umělé světy
Umělými světy můžeme rozumět šíroký okruh forem, které vybočují z běžné reality. Buď jsou primárně vytvářeny uměle, například formou modelu, který se způsobem zachycení stane fikcí nahrazující skutečnou realitu, nebo je jejich autoři inscenují tak, že kombinují prvky reálného světa s prvky simulativními natolik přesvědčivě, že jim tento přístup umožůje se opravdu do “jiného – umělého” světa přemístit a diváka přizvat s sebou. Do hry s realitou a fikcí postupem času přirozeně vstupují nové možnosti manipulace obrazu díky počítačovým technologiím a také postupnému adaptování virtuální reality, známé často z prostředí internetu a se souvisejícím světem fenoménu sociálních sítí.
#43 sběratelství — Intro
Sběratelství – speciál výročí 20 let

Toto vydání vybočuje z řady tematických čísel. Je totiž věnováno oslavám dvaceti let časopisu. A jak už to tak při narozeninách bývá (a zvlášť těch kulatých), vzpomínky na uplynulé se protínají s budoucností…
Read more#43 sběratelství — Téma
Bludiště seznamu

Neúplné kalendárium české fotografie 2002–2022
Třebaže dějiny nejsou poslušné a neodvíjejí se od daného data k jinému datu, nýbrž uplývají v nepřetržitém kontinuu, máme ve zvyku vyčleňovat z nich rozličné epochy a etapy…
Read more#43 sběratelství — Wanted
Adam Evans

Digitální koláž Hledání mentefaktu (2018) vznikla jako intuitivní ilustrace k performativní průzkumné expedici na místě bývalé skládky, kde jsme s kamarádem pobývali…
Read moreOchutnávka z čísla 40
#43 sběratelství — Speciál o sběratelství
Průvodce začínajícího sběratele fotografií

Za posledních padesát let zaznamenává trh s fotografií významný rozvoj a růst. Ty nejvzácnější fotografie se prodávají na aukcích za ceny v úrovni významných děl současného umění…
Read more#43 sběratelství — Rozhovor
Rozhovor se Svenem Eisenhutem, ředitelem veletrhu Photo Basel

V polovině června 2022 jsem navštívila půvabný komorní fotografický veletrh Photo Basel, který se koná během veletržního týdne Art Basel. Tahle akce rozhodně stojí za návštěvu, protože její pořadatelé volí jiný přístup, než známe odjinud…
Read moreContent
- ––– Profily
- Lev Manovich
- Jerzy Olek
- Julie Cockburn
- Kateřina Zochová
- Jakub Nepraš
- Jörg Sasse
- Maxime Guyon
- Masha Ru
- Tomáš Lumpe
- Jiří Šigut
- Linda Čihařová
- Geert Goiris
- Roman Schramm
- Gottfried Jäger
- Václav Cigler
- ––– Rozhovor
- S Pavlem Smetanou a Ivorem Diosim o umělých světech a manipulaci obrazu
- ––– Teorie
- Fotografický obraz jako (ne)umění a limita umělých světů
- ––– Objevy
- Iveta Kulhavá
- Kasia Klimpel
- Petra Hudcová
- ––– Recenze
- Jiří Toman
- Dějiny světla
- Sděl pravdu, ale oklikou
- Jaromír Funke
- ––– Události
- Paris Photo 2013
- Ráj na zemi aneb "O židli"
- ––– Fotograf Gallery
- Silvie Milková
- Petr Strouhal
- Erik Sikora
- Zines of the Zone
Archiv
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét