#19 Film
Východiskem pro uvažování o vztahu fotografie a filmu je dokumentace a inscenace atributů filmového systému prostřednictvím umělecké fotografie nebo fotografie zaznamenávající umělecké projekty. Vybrány jsou takové příklady, které se historicky identifikují s fenoménem filmu jako s kulturní zkušenosti ovlivňující obecně oblast tvorby pohyblivých obrazů. Předmětem může být popisnost archivních fotografií, zaznamenávajících prostorové či obrazové složky stejně jako inscenace filmových událostí. Přednostně je tak sledována fotografická obraznost, která je odvozena od filmové montáže, sekvenčnosti, mizanscény, prostředí projekčních prostorů, apropriačních motivů ad.
#37 nerovný terén — Profily
Karol Radziszewski

Umění Karola Radziszewského, které je směsicí různých mezioborových přístupů, je ve svém jádru vždy poháněno touhou vybudovat nějaký prostor pro diverzitu a queer krásu tam, kde není nic než mizérie…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Heji Shin

Přestože německo-korejská umělkyně Heji Shin vešla v širší povědomí svou kampaní pro kolekci na jaro/léto 2017 newyorské značky Eckhaus Latta, jež sestávala z explicitních snímků sexuálních aktivit párů lišících se etnicky i sexuální orientací, skutečný skandál vyvolaly až její portréty amerického rappera Kanye Westa, který se stal kontroverzním kvůli svým kontaktům s úřadujícím americkým prezidentem…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Karolina Wojtas

Polská autorka Karolina Wojtas se při vzniku svých fotografií a instalací nepochybně dobře baví. To se obvykle příliš neslučuje s hloubkou úvah, které její fotografie sugerují. Přesto jsou její fotografie právě toto: tekutá směs různě přelévaného humoru, bizarnosti, kanadských vtípků, dětského humoru i šikany…
Read moreOchutnávka z čísla 37
#37 nerovný terén — Profily
Alžběta Bačíková

Experimentální přístup Alžběty Bačíkové k dokumentu klade do závorek transparentnost filmového média, její sebereflexivní postupy však ani přesto nestojí v cestě utváření empatického vztahu mezi umělkyní a protagonistou, subjektem a divákem…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Sidsel Meineche Hansen

V jednom horkém letním dni jsem náhodně sáhl po románu H. G. Wellse Lidé jako bozi z roku 1923. Wells v něm předkládá svoji představu světa Utopie. Lidé jsou zde precizně vytesanými odlitky antických božstev představujících ideál možného vývoje naší společnosti kdysi o tisíciletí před námi…
Read more#37 nerovný terén — Intro
Setkání na nerovné půdě

Jsem dost silná na to opustit vyjeté koleje? Ukončit nefungující vztahy? Ptá se Kateřina Konvalinová v rytmech doznívajícího pop-songu v textu, který je dopisem na rozloučenou. Ať již mění- me naše vztahy s lidmi, nebo k planetě, je naše váhání příznakem strachu…
Read moreContent
- ––– Profily
- Jan Brož
- Martin Kohout
- Mathias Poledna
- Tomáš Svoboda
- Martin Arnold
- Józef Robakowski
- Ville Lenkkeri
- Isabell Heimerdinger
- Anna Balážová & Katarína Hládeková
- Boris Rjeznikov
- Dorothee von Rechenberg
- Jiří Kotrla
- Lucia Sceranková
- David Lamelas
- Filip Cenek & Tereza Sochorová
- Viktor Takáč
- Candida Höfer
- Frederick Kiesler
- ––– Teorie
- Rozšířené pole fotografie
- ––– Recenze
- Tato výstava není v konečném důsledku výstavou fotografií, ale výstavou maleb...
- Poselství zapomenutého fotografa
- Prokletý básník fotografie
- A je to tady! Česká fotografie 1938-2000 v recenzích, textech dokumentech
- Od rétoriky obrazu k poznámkám o indexu
- Dagmar Hochová
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét