#16 Fotografie a malba
Jestliže na počátku dvacátého století měla fotografie z malby nesporný komplex, na konci toho století jakoby se situace obrátila. Mnozí malíři se chopili fotoaparátů a začali se vyjadřovat fotografií.
Jaká je vlastně vazba mezi fotografií a malbou a jak se fotografie od své o mnoho starší družky liší? Kam až má jít ve snaze se malbě vyrovnat, či ji snad umělecky překonat? A má tato snaha vůbec smysl? Není snad fotografie silnější právě díky své autenticitě, s níž, oproti jiným mediím, dokáže nejlépe akcentovat prvky, jako jsou ethos, bezprostřednost či možnost šíření díky snadné reprodukci?
#37 nerovný terén — Profily
Karol Radziszewski

Umění Karola Radziszewského, které je směsicí různých mezioborových přístupů, je ve svém jádru vždy poháněno touhou vybudovat nějaký prostor pro diverzitu a queer krásu tam, kde není nic než mizérie…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Heji Shin

Přestože německo-korejská umělkyně Heji Shin vešla v širší povědomí svou kampaní pro kolekci na jaro/léto 2017 newyorské značky Eckhaus Latta, jež sestávala z explicitních snímků sexuálních aktivit párů lišících se etnicky i sexuální orientací, skutečný skandál vyvolaly až její portréty amerického rappera Kanye Westa, který se stal kontroverzním kvůli svým kontaktům s úřadujícím americkým prezidentem…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Karolina Wojtas

Polská autorka Karolina Wojtas se při vzniku svých fotografií a instalací nepochybně dobře baví. To se obvykle příliš neslučuje s hloubkou úvah, které její fotografie sugerují. Přesto jsou její fotografie právě toto: tekutá směs různě přelévaného humoru, bizarnosti, kanadských vtípků, dětského humoru i šikany…
Read moreOchutnávka z čísla 37
#37 nerovný terén — Profily
Alžběta Bačíková

Experimentální přístup Alžběty Bačíkové k dokumentu klade do závorek transparentnost filmového média, její sebereflexivní postupy však ani přesto nestojí v cestě utváření empatického vztahu mezi umělkyní a protagonistou, subjektem a divákem…
Read more#37 nerovný terén — Profily
Sidsel Meineche Hansen

V jednom horkém letním dni jsem náhodně sáhl po románu H. G. Wellse Lidé jako bozi z roku 1923. Wells v něm předkládá svoji představu světa Utopie. Lidé jsou zde precizně vytesanými odlitky antických božstev představujících ideál možného vývoje naší společnosti kdysi o tisíciletí před námi…
Read more#37 nerovný terén — Intro
Setkání na nerovné půdě

Jsem dost silná na to opustit vyjeté koleje? Ukončit nefungující vztahy? Ptá se Kateřina Konvalinová v rytmech doznívajícího pop-songu v textu, který je dopisem na rozloučenou. Ať již mění- me naše vztahy s lidmi, nebo k planetě, je naše váhání příznakem strachu…
Read moreContent
- ––– Profily
- Ladislav Babuščák
- Jan Kuděj
- Vojtěch Fröhlich
- Tereza Příhodová
- Dryden Goodwin
- Tom Hunter
- Radka Salcmannová
- Jindra Viková
- Běla Kolářová
- Dianne Kornberg
- Michal Pěchouček
- Akira Komoto
- Georges Rousse
- Rafał Bujnowski
- Daniel Pitín
- Theodor Pištěk
- Tereza Kabůrková
- David Stecker
- Vladimír Jindřich Bufka
- ––– Teorie
- Fotografie a vizuální zkušenost
- ––– Recenze
- Metafyzika okna
- Magie župníkova realismu
- Dva permoníci
- Česká fotografie 20. století
- ––– Události
- Sommes-nous?
- Paris photo 2010
- Rencontres d'arles 2010
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét