Fotograf Magazine

Elina Brotherus

Krajina traktovaná křehkou ženou

Fotografická tvorba finské autorky Eliny Brotherus vyrůstá z principu prolínání reflexe a konstrukce. Svůj autorský rukopis založila na infiltraci osobních mytologií a feminních témat do krajinářské fotografie. Ve druhé polovině devadesátých let 20. století, v níž první známé cykly této finské fotografky vznikaly, byly výše uvedené principy prověřeným hybným mechanismem obsahové roviny snímků  řady dalších autorů. Inovativním momentem, který vyhrocenou, až voyersko-masochistickou, cíleně estetizovanou rovinu poetických environmentálních autoportrétů odlišuje od podobných fotografických přístupů, je malířské vnímání (fotoaparátem) snímaného motivu. Tato percepce je založena na citlivé práci fotografky se světelnou konstelací vznikajících snímků, jenž dotváří jejich specifickou atmosféru a působí jako silný jednotící prvek.

Chcete-li si přečíst celý článek, musíte se přihlásit.

Přihlásit

Der Wanderer, 2004, The New Painting, Paris
Der Wanderer 3, 2004, The New Painting, Courtesy gb agency, Paris