Fotograf Magazine

Christopher Williams

Kapitalistický realismus

„Když rozřízneme objekt napůl, stává se z něj model. 
Model je zobrazením systému.“
Christopher Williams

 

Přestože to na první pohled není příliš patrné, jedním z klíčových témat díla amerického umělce Christophera Williamse je rozdělení světa studenou válkou. Je vepsáno již do názvu Williamsova dlouhodobého projektu For example: Dix-huit Leçons Sur La Société Industrielle, jenž odkazuje k tematicky spřízněné knize Raymonda Arona z roku 1963, a jemuž vizuálně odpovídá Williamsova velká „dvojice studené války“: snímek fotografického aparátu Kiev 88 a fotografie kukuřice pod kalibračním vzorníkem Kodak. 

Chcete-li si přečíst celý článek, musíte se přihlásit.

Přihlásit

Reinigung Ursula Schweyen, Lindenstr. 34, Kolín nad Rýnem, 17. února 2010 2010, bromostříbrná fotografie, 86 x 95 cm
Bläsing G 2000, Bläsing GmbH, Essen Model: Christoph Boland, 15. listopadu 2010 2010, archivní pigmentový tisk, 84 x 94 cm