Fotograf Magazine

Audun Mortensen

Out of office reply (Mimo kancelář)

„Pokud jste byli konceptuálními umělci koncem šedesátých nebo počátkem sedmdesátých let, bylo víceméně jedno, co jste dělali, hlavně toho nesmělo být moc a museli jste všechno řádně zdokumentovat,“ řekl kdysi kritik Peter Schjeldahl. Na přebalu druhé básnické sbírky Auduna Mortensena Aaliyah (2011) se dostalo prominentního místa právě takovému umělci: Bas Jan Ader, který žil jak v rodném Holandsku, tak v Kalifornii, zmizel v roce 1975 na moři při pokusu o přeplutí Atlantiku, ale stihl po sobě zanechat významné, byť rozsahem nevelké dílo. Jeho cesta lehkou plachetnicí o délce 12 stop byla performancí, která měla tvořit druhou část jeho díla In Search of the Miraculous (Hledání zázračna).

Chcete-li si přečíst celý článek, musíte se přihlásit.

Přihlásit

Sebrané vtipy Slavoje Žižka, 2011, pohled do instalace, galerie V1, Kodaň
Bez názvu, 2013