Fotograf Magazine

Umělecké blow-ups

Homeopatická alternativa k upovídaným fotkám ve veřejném prostoru

V dnešní době se často mluví o tom, že žijeme v obrazové společnosti. Mohou za to redaktoři tiskovin, internetových publikací, částečně i televizních pořadů a také reklamní stratégové, kteří úzkoprse sledují jen jeden jediný cíl. Dokonce i v bulváru již nějakou dobu hází fotky palcovým titulkům klacky pod nohy. A ani se nemusí nezbytně nutně jednat o fotografie násilí nebo jiných, hrůzu nahánějících výjevů. Dokonce i příjemné fotografie, které ve čtenářích vzbuzují vlnu touhy, tvoří tu a tam úvod ke zprávám z celého světa. Reklamní stratégy, kteří okupují veřejný prostor, rozmanitost totiž nezajímá, protože pro ně je důležité, aby veřejnost přesvědčili koupit si nový model auta nebo LCD obrazovku.

To read the entire article you must log in.

Log in

Flora Neuwirth, Symbolický kapitál, Štýrský Hradec, 2007
Andreja Kulunčić, Jiný Pohled, 2003