Fotograf Magazine

Umělecké blow-ups

Homeopatická alternativa k upovídaným fotkám ve veřejném prostoru

V dnešní době se často mluví o tom, že žijeme v obrazové společnosti. Mohou za to redaktoři tiskovin, internetových publikací, částečně i televizních pořadů a také reklamní stratégové, kteří úzkoprse sledují jen jeden jediný cíl. Dokonce i v bulváru již nějakou dobu hází fotky palcovým titulkům klacky pod nohy. A ani se nemusí nezbytně nutně jednat o fotografie násilí nebo jiných, hrůzu nahánějících výjevů. Dokonce i příjemné fotografie, které ve čtenářích vzbuzují vlnu touhy, tvoří tu a tam úvod ke zprávám z celého světa. Reklamní stratégy, kteří okupují veřejný prostor, rozmanitost totiž nezajímá, protože pro ně je důležité, aby veřejnost přesvědčili koupit si nový model auta nebo LCD obrazovku.

Chcete-li si přečíst celý článek, musíte se přihlásit.

Přihlásit

Flora Neuwirth, Symbolický kapitál, Štýrský Hradec, 2007
Andreja Kulunčić, Jiný Pohled, 2003