#6 Recyklace
Apropriace fotografií otevřená či sofistikovaná, stylizovaná ve formátu rodinného či osobního alba, je přijímána poměrně širokým publikem. Má v sobě příjemný moment neformálního, „naivního“, který je činí přijatelným i pro mnohé z diváků, které přílišná sofistikovanost postmoderny totálně nudí. Mnozí autoři čerpají z amatérských nebo mediálně známých fotografií formou recyklace. Jiní pracují s formátem rodinného alba, těží z historických fotografií nebo ještě jinou formou recykluji fotografie již nafotografované. Mnohost přístupu k této formě práce s fotografií byla podkladem pro toto číslo Fotografa.
#38 smrt, když si pomyslíš — Profily
Oreet Ashery

Humor, ostrá kritika i ironie jsou motivy dlouholeté umělecké praxe Oreet Ashery vycházející z její bezprostřední zkušenosti umělkyně žijící v multikulturním prostředí a současně pocházející ze společensky a nábožensky konzervativnějšího zázemí…
Read more#38 smrt, když si pomyslíš — Profily
Korakrit Arunanondchai

Thajský vizuální umělec Korakrit Arunanondchai vytvořil v průběhu let za použití vyprávění ve všech možných podobách působivé filmografické cestopisy minulými i budoucími realitami, které využil jako nástroje k prozkoumávání našeho životního kontinua…
Read more#38 smrt, když si pomyslíš — Profily
Urszula Kluz-Knopek

„Koneckonců, pro spořádanou mysl je smrt jen další velké dobrodružství,“ píše J. K. Rowling. Co to však znamená pro ty, jejichž mysl spořádaná není? Polská umělkyně Urszula Kluz-Knopek nás vyzývá k poněkud zvláštní online hře na vlastní smrt, ve které si můžeme uspořádat vlastní pohřeb i myšlenky plné obav spojených s vlastním umíráním…
Read moreOchutnávka z čísla 38
#38 smrt, když si pomyslíš — Profily
Andrey Anro

Dědeček umělce Andreje Anroa, jeden z protagonistů projektu Happy Death Society, vzpomíná, jak to celé vzniklo. Při práci na stavbě nového socialistického sídliště v běloruském městě Smarhoň byly ve sklepech nových budov objeveny lidské kosti pocházející ze starého židovského hřbitova…
Read more#38 smrt, když si pomyslíš — Profily
Tereza Zelenková

V zapadlém vnitrobloku s velkou historickou pamětí vystavuje Tereza Zelenková soubor nových děl. Jde o kompaktní sestavu, která rafinovaně pracuje s prostory galerie, vytváří zvláštní rytmus, naznačuje možnou gramatiku a slovník pro odkrývání toho podstatného, co obrazy a texty pouze naznačují…
Read moreContent
- ––– Profily
- Endcommercial
- m+m
- Zbyněk Baladrán
- G.R.A.M
- viktor kopasz
- ––– Akce
- Rozhovor Taťjany Medvecké s Michalem Pěchoučkem
- ––– Teorie
- zrození múzy
- účelové intimity
- citace jako legitimizace díla
- ––– Tendence
- markéta kinterová
- rozhovor jana čiháka s hannah guy
- hannah guy
- kathrine thurlow
- ondřej brody
- xavier gautier
- richard wiesner
- ––– Historie
- bouře ve skleníku
- fotografie s tajemstvím
- ––– Portfolia
- sultan & mandel
- Annu Matthew
- stefan hunstein
- Jaroslav Rössler
- ––– Recenze
- unie evropských festivalů fotografie
- nobuyoshi araki: tokyo flowers
- letmo kolín 06-2005
- gerald slota: nalezeno
- unikátna výstava
- co je to fotografie
- ––– Události
- mezinárodní festival fotografie v lodži 2005
- bratislavský měsíc fotografie 2005
- arles 2005
Archiv
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét