Fotograf Magazine

Martha Rosler

Martha Rosler versus svět čisté vizuality

Jedním z klíčových témat průkopnické generace feministických umělkyň na přelomu 60. a 70. let byla exploatace ženského těla. Mezi těmi, které se tehdy tímto problémem zabývaly, byla i Martha Rosler – americká fotografka, performerka, video-umělkyně, kurátorka a teoretička fotografie. Svými fotomontážemi z lascivně se nabízejících těl vystříhaných z pánských erotických časopisů ze série Krása nezná žádnou bolest, aneb Tělo krásné (Beauty Knows No Pain, or Body Beautiful, 1966–1972) se tehdy přihlásila k leitmotivu radikálního feministického umění hlásajícímu, že „osobní je politické“.

To read the entire article you must log in.

Log in

Jazyk nevěstina pohádkového příběhu aneb Nevěsta od Bianchiho, (z cyklu Krása nezná bolest aneb tělo krásné, 1965–1974)
Olejová skvrna, 1973 1972 (z cyklu Krása nezná bolest aneb tělo krásné, 1965–1974)