Fotograf Magazine

Karel Knop

Vkročiť do obrazového priestoru...

„Poznanie cez montáž umožňuje považovať realitu za‚ modifikáciu‘.“[ref]In: Didi-Huberman, G.: Pred časom (Dejiny umenia a anachronizmus obrazov). Kalligram, Bratislava 2006, s.160[/ref]

 

AES (později AES+F) a projekt Svědkové budoucnosti. Ruští umělci také ukazovali pohlednice – z roku 2006, což v té době byla vzdálená budoucnost. Na těchto pohlednicích vidíme mudžahedíny tábořící uprostřed vypáleného Tel Avivu, Afghánce prodávající kozy a velbloudy před katedrálou Keď som pred časom videla klauzurnú prácu Karla Knopa s názvom Die Drachenwanderung (2006), zaujal ma jej zvláštny hravý, v istom zmysle i drzý potenciál. Podľa slov samotného autora ide o snahu vyrovnať sa so svojimi vzormi, skutočnými legendami súčasného vizuálneho umenia. Potreba konfrontovať sa s už legitimizovanými ikonami a ich umeleckými stratégiami je evidentná a pochopiteľná takmer u každého začínajúceho autora.

To read the entire article you must log in.

Log in

Bez názvu, (z cyklu Die Drachenwanderung), 2006
Bez názvu, (z cyklu Die Drachenwanderung), 2006