Fotograf Magazine

Tammy Rae Carland

Tammy Rae Carlandová se v celém svém díle zaměřuje na lidskou osobnost,
a proto jsou jejími objekty skutečná těla, skuteční lidé; ve svých pracích někdy zachycuje i samu sebe. Kromě toho používá fotografii jako médium performance, často zkoumá její vztah k inscenovanosti jako opaku civilnosti.
Ve dvou zde představovaných cyklech – Vedeme domácnost (Keeping House) a Poporodní portréty (Post Partum Portraits) – se opakovaně objevují témata rodiny, performance a každodennosti rodinného života. Ve Vedeme domácnost Carlandová inscenovala fotky sebe a své tehdejší partnerky v jejich domácnosti. Snímkům je vlastní určitá filmovost, díky které vzbuzují téměř surreálný pocit normálnosti. Tato vlastnost, upomínající na populární americký sitcom Pleasantville o idylické rodině Parkerových, je přítomná také v Poporodních portrétech, nejnovějším autorčině díle. Pro pocit odloučení, který se Carlandová snaží zobrazit, je typická fotografie její dcerky v tričku s nápisem „já já já“ a zakrytým obličejem. Tato metoda – něco na fotce ukázat, ale určité detaily zároveň zatajit – se objevuje jak ve Vedeme domácnost, tak v Poporodních portrétech. Ačkoli jsou obě série svým vlastním způsobem jedinečné, Carlandová promyšleně vytvořila dva symbioticky propojené cykly. Její fotografie vyzařují pocit osamělosti, ale přitom jsou vtipné a něžné
a vzbuzují u diváka zvědavost.

Jessica Silvermanová

Chcete-li si přečíst celý článek, musíte se přihlásit.

Přihlásit

Já, já, já, z cyklu Poporodní portréty, 2006
Den matek, z cyklu Poporodní portréty, 2006