Fotograf Magazine

Katja Novitskova

Od roztomilosti k obecné představě obrazu jako ovlivňujícího vzorce

Když se Sussane Pfeffer před pěti lety ujala postu ředitelky historicky nejstaršího evropského veřejného muzea, Fridericianum v Kasselu, založeného v duchu osvícenství již v roce 1779, ve veřejném povědomí nejsilněji spjatém s přehlídkou současného umění Dokumenta, radikálně nadefinovala svůj program kolem teorií post-humanismu. Trilogie výstav otevřená jejím inauguračním projektem Speculations on Anonymous Materials (2013), rozvinutá v nature after nature (2014) a pouze zdánlivě uzavřená v Inhuman (2015) zpochybnila dlouhodobě přežívající modernistickou ideu o člověku jako středu vědomé reflexe důrazem na objektové vazby a sílící provázání člověka s jeho vlastními produkty.

To read the entire article you must log in.

Log in

foto © Anu Vahtra, se svolením umělce a Greene Naftali, New York a Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Approximation V, foto © Nils Klinger, digitální tisk na aluminium, výřez, 125×140×35 cm, se svolením umělce a Greene Naftali, New York a Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin, 2013

#31 tělo

180