#24 vidět a věřit
Tématem čísla s názvem “seeing is believing” je pomyslný prostor „za zrcadlem“ pracující s jevy na hranici vědeckého chápání. Fotografie je v tomto případě médiem, dokumentem, svědkem nebo i důkazním materiálem pro úkazy paranormálních jevů, spiritismu, dekadence, mentální fotografie a podobných jevů. Na druhou stranu se rozpětí tématu otevírá motivům vizuálního umění jako je zrcadlení, zdvojení, práce s iluzí, dotýká se surrealismu. Obsahem chystaného čísla bude kombinace výše zmíněných přístupů a perspektiv, jejíž výsledkem má být podnět k úvahám o vztahu technického obrazu ke skutečnosti a autentičnosti média fotografie.
#24 vidět a věřit — Profily
Asger Carlsen

V sérii fotografií Wrong dánského fotografa Asgera Carlsena se prolíná relativně „nevinná“ forma rodinné fotografie s manipulativními zásahy. Fotografie nesou všechny formální i obsahové rysy momentky…
Read more#24 vidět a věřit — Profily
Christoph Keller

„Nechtěl jsem jít do džungle a snažit se podávat nějaké zprávy jako to dělají etnografové o jiných kulturách. Místo toho jsem tento pohled převrátil a podíval se na dědictví mé vlastní kultury,“ říká Christoph Keller…
Read more#24 vidět a věřit — Profily
František Drtikol

František Drtikol (1883–1961) se ve své době stal uznávanou osobností uměleckého světa. S fotografií byl úzce spojen od samého začátku 20. století až do poloviny třicátých let…
Read more#24 vidět a věřit — Profily
Gerard Byrne

Irský umělec Gerard Byrne se věnoval po dobu deseti let fenoménu Lochneské příšery. Výstupem projektu se stala nejen výstava, ale také rozsáhlá kniha s názvem Gestalt Forms of Loch Ness, ve které se více odhalují další významové vrstvy a autorova systematická koncepce…
Read more#24 vidět a věřit — Profily
Raplh Eugene Meatyard

Američan Ralph Eugene Meatyard (1925–1972) působil jako optik v Lexingtonu v Kentucky. Fotografoval ve volném čase a roku 1954 ho přijal tamní Camera Club. Mohl být považován za podivína, jenž naráz vyvolával sklizeň uplynulých dvanácti měsíců a zároveň opatroval sbírku odpadků (pro něj ovšem surreálných propriet)…
Read more#24 vidět a věřit — Profily
Taiyo Onorato a Nico Krebs

„Edison se pustil s vervou do práce a hladil kočku po zádech, čímž se pokoušel vyrobit elektrickou energii…
(…) použili kousek kabelu, který vylovili z řeky…
Read moreContent
- ––– Projekt
- Dominik Gajarský
- ––– Profily
- František Vobecký
- Emir Šehanović
- Paul Bogaers
- Jiří Černický
- Junsheng Zhou
- Mário Bihári & Björn Steinz
- František Drtikol
- Taiyo Onorato a Nico Krebs
- Július Koller
- Michal Heiman
- Gerard Byrne
- Christoph Keller
- Asger Carlsen
- Ryan Thompson
- Raplh Eugene Meatyard
- Tomokichi Fukurai
- ––– Teorie
- Materializace a fotografická evidence
- ––– Recenze
- Záchrana poselství
- Avantgardní fotograf Jaroslav Rössler
- Vladimír Birgus Fotografie 1972-2014
- Kritické dokumentární strategie současnosti
- Fotografie a nefotografie
- Příběhy dávných fotografů
- Jak v českém kontextu uvažovat o teorii fotografie?
- Životy obrazů
- ––– Události
- Rencontres d'Arles 2014
- ––– Fotograf Gallery
- Pomalé fotografie Dušana Skaly a Jana Freiberga
- Pavel Hečko
- Kateřina Zochová
- Václav Magid
- ––– Objevy
- Michael Borek
- Bastienne Schmidt
- Katarína Hrušková
Archiv
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét