Savid Přílučík (*1991) je absolventem pražské Akademie výtvarných umění. Během tamního studia prošel ateliéry Jiřího Lindovského, Tomáše Vaňka, Ruth Noack a Simona Waschmutha. Dále byl na stáži v Izraeli – konkrétně na Bezalel Academy of Arts and Design. Je členem Ateliéru bez vedoucího a spolku Artyčok TV. Mimo Českou republiku byly jeho práce představenyi v několika dalších zemích (USA, Izrael, Německo, Rusko, Maďarsko). Se svým videem Blind Bidding Přílučík vyhrál hlavní cenu soutěže Jiné Vize CZ na 16. Přehlídce filmové animace a současného umění PAF Olomouc.

" />

Fotograf Magazine

David Přílučík

en plain air 2, Sad Svobody. F5-F0

V roce 1956 formuloval plukovník Karel Hartl žádost o vytvoření nového psího služebního plemene pro potřeby československé Pohraniční stráže skrze křížení psa s vlkem. Československý vlčák – vtělená hranice neexistujícího státu, neznámé stvoření, které již není vlk a ještě není pes. Pro Přílučíka je tato událost výchozím bodem, skrze který rozvádí úvahy o identitě, teritoriu a dualistickém myšlení. Představte si svobodného psa. Byl by to ještě pes? To neznamená, že pes není svobody schopen. Naopak to vyžaduje přehodnocení, čím vším se pes a svoboda můžou stát.

Videoinstalace en plein eir 2 zkoumá domnělý čas strávený v krajinách Islandu během pořizování záběrů promo videií společnosti Samsung. Zpětnou postprodukcí autor rozplétá minutovou reklamu do výstupů trvajících několik hodin. Vedle produkčních podmínek zobrazovaných panoramat je práce en plein eir 2 terénem reflektujícím náš vztah k „přírodnímu“ prostředí, které se nedá zjednodušit na oblasti civilizačních potřeb.

#35 žít s lidmi

150 

Skladem