Zvukový červ je píseň nebo melodie, která se zavrtá do mozku, zůstane v něm a vybavuje se stále znovu, aniž by se o to člověk záměrně snažil. Neznám výraz, který by vyjadřoval obrazový ekvivalent tohoto jevu, který zažívám, když se ve mně usadí obraz a občas se pak – neohlášen – vynoří…
Rozhodně nejcennější na práci Michaela Schmellinga je jeho schopnost stavět se na průsečíky. Není podstatné, jestli je to důsledek nebo příčina toho, že je (nebo byl) současně fotožurnalistou, umělcem, designérem a editorem stejně asociovaným s intelektuální, něžně ironickou scénou amerických fotoknih jako s hudebními časopisy…
Andrew Thomas Huang dokáže propojit imaginaci s dnešními možnostmi digitální technologie ve video artu, čímž oslovuje přední osobnosti ze světa filmu i hudby. Jeho projekt Solipsist (2012) přilákal ke spolupráci hudebníky, jako je Björk nebo její islandští krajané Sigur Rós a také Atoms for Peace v čele s Thomem Yorkem (Radiohead)…
„Baví mě ten tajemný způsob souznění mezi obrazem a hudbou, kterou provází. Obraz může vypadat tak, jak hudba zní,“ říká britský fotograf Jason Evans. Podíváme-li se na obaly alb a booklety, které za více než sedmnáctiletou spolupráci s hudebníkem Kieranem Hebdenem vytvořil, souznění vizuality s hudbou je evidentní…
V nultých letech se pro generaci narozenou a srostlou s internetem začala používat označení jako „digital natives“ nebo „netizen“. Tyto termíny odkazují k pobývání a bydlení, proto možná paradoxně odpovídají archaickému výrazu z českého IT slovníku období milénia – „webové sídlo“…