Ač je pojem „současné dějiny“ sám o sobě vlastně protimluvem, označuje povětšinou období dějin, kterých jsme my sami byli účastni, které se nás stále bezprostředně týkají a přímo ovlivňují i naši současnost…
Odlišování volného a pracovního času je moderní výdobytek stejně jako
fotografie. Potřeba kategorizovat a hierarchizovat čas podle jeho náplně
a produktivity sdílí podobnou historickou časovost jako touha fotografovat…
Způsob zobrazování těla a tělesnosti nelze poměřovat normou. Tělo samo o sobě je nositelem vizuální komunikace, informace, zprostředkování, impulzem pro srovnávání, konfrontaci, stejně tak prostředkem pro provokaci, šokování v odraze reflexí životních stylů, osudů a proměn…
Architektura a fotografie vytvořily v průběhu 20. století nerozlučnou dvojici, spojenou v ambivalentním svazku, v němž se střetávají přitažlivé a odpudivé síly. Přechod z průmyslového věku do věku informačního, který charakterizuje celé uplynulé století, znamenal obrovský rozvoj technologií přenosu a zprostředkování informací…
Fotografii a architekturu pojí zvláštní, úzké přátelství. Zdá se, jakoby vedle zachycení lidské tváře byla fotografie zrozena právě pro záznam architektury. V žánru portrétu a místopisu najdeme od počátku vynálezu tohoto média nejvíce snímků…