S Dušanem jsme se poprvé setkali u příležitosti výstavy Slepý vedeslepého v pražské Galerii Rudolfinum. V doprovodném katalogu jsme s designérem Robertem V. Novákem chtěli co nejvíce zachytit instalaci výstavy Jakea a Dinose Chapmanových…
Člověk má na rozdíl od stativu jen dvě nohy. A i fotograf, protože je člověk, s nimi musí vystačit. Operuje v režimu relativní tělesné stability, pokud není např. nemocný nebo pod vlivem drog, což znamená, že by měl být schopen udržovat dvěma nohama rovnováhu a jemným vyvažováním vertikálně orientovaného trupu stabilizovat těžiště těla v prostoru…
Zvukový červ je píseň nebo melodie, která se zavrtá do mozku, zůstane v něm a vybavuje se stále znovu, aniž by se o to člověk záměrně snažil. Neznám výraz, který by vyjadřoval obrazový ekvivalent tohoto jevu, který zažívám, když se ve mně usadí obraz a občas se pak – neohlášen – vynoří…
Rozhodně nejcennější na práci Michaela Schmellinga je jeho schopnost stavět se na průsečíky. Není podstatné, jestli je to důsledek nebo příčina toho, že je (nebo byl) současně fotožurnalistou, umělcem, designérem a editorem stejně asociovaným s intelektuální, něžně ironickou scénou amerických fotoknih jako s hudebními časopisy…
Andrew Thomas Huang dokáže propojit imaginaci s dnešními možnostmi digitální technologie ve video artu, čímž oslovuje přední osobnosti ze světa filmu i hudby. Jeho projekt Solipsist (2012) přilákal ke spolupráci hudebníky, jako je Björk nebo její islandští krajané Sigur Rós a také Atoms for Peace v čele s Thomem Yorkem (Radiohead)…
„Baví mě ten tajemný způsob souznění mezi obrazem a hudbou, kterou provází. Obraz může vypadat tak, jak hudba zní,“ říká britský fotograf Jason Evans. Podíváme-li se na obaly alb a booklety, které za více než sedmnáctiletou spolupráci s hudebníkem Kieranem Hebdenem vytvořil, souznění vizuality s hudbou je evidentní…
V nultých letech se pro generaci narozenou a srostlou s internetem začala používat označení jako „digital natives“ nebo „netizen“. Tyto termíny odkazují k pobývání a bydlení, proto možná paradoxně odpovídají archaickému výrazu z českého IT slovníku období milénia – „webové sídlo“…
Na koncertech ho většinou uvidíte postávat někde v rohu, dál od pódia. Na hlavě má tmavý kulich a kompakt mu visí u krku, nebo ho má schovaný v náprsní kapse košile. Nedívá se ani tolik na kapelu, ta je pro něj kulisou k příběhům lidí z publika…
Tak jo. Znáš to. Konečně ses dokopal k tomu, že už svou milovanou muziku nechceš jen poslouchat, ale taky tvořit. Většina z vás ví, ať z vlastní zkušenosti, nebo od kámošů, kolik práce, času, nervů a dalších věcí tě dělí od téhle chvíle až po tu, kdy už si jste s kámošema z kapely jisti, že to, co pidláte, tvoříte a smolíte ve zkušebně není úplný trapas a bylo by fajn konečně doopravdy zažít ten pocit, kterej jsi dosud jen okukoval u už hrajících kapel, které máš rád…