Instalace Bruises on my Knees (2023) představuje práci s ruční výšivkou, objektem, textem a fotografií. Dílo pojednává o zkušenostech mladého queer člověka hledajícího vlastní místo ve společnosti, stavějícího se tváří v tvář vlastním traumatům, duševnímu zdraví, rodinným a intimním vztahům a prostřednictvím této reflexe vytváří stimulující prostor pro sebepéči a znovuobjevování vlastní sebehodnoty…
Miriam Pružincová se od začátku své fotografické tvorby věnuje konceptuálnímu dokumentu. Na první pohled mohou její snímky působit jemně, avšak i díky jejich cílenému seskupování do diptychů významově ukrývají mnoho drsnosti a paradoxů…
V tejto sérií po prvý krát dokumentujem svoju rodinu. Snažím sa pomenovať môj vzťah k nim i k sebe samej. Počas fotenia som si viedla denník, kde som zachytávala situácie z fotení…
Instalace Weiche Knie obsahuje fotografie a materiál z výzkumu, který umělkyně prováděla v queer/feministických archivech. V těch je zdokumentován historický vývoj násilí ve spojitosti s institucionální péčí a první hnutí odporu a iniciativy, např…
Niekedy je potrebné, aby sa konali komunálne voľby, aby si z poštovej schránky vytiahol zoznam kandidátov a Nick Cave dookola opakoval „who cares what the future brings?“ a ty zistíš, že to je vlastne o tom, lebo „všetko so všetkým súvisí?“ A aj ty nachvíľu pocítiš strach z „možnej“ budúcnosti, v ústrety ktorej sme sa rozbehli popohnaní konzumom, trhovou ekonomikou, aj túžbou po vlastnom šťastí…
Dokumentování intimních okamžiků a každodenních rutinních událostí se stalo mým uměleckým tématem odhalujícím ženství. Od rozvodu rodičů jsem byla obklopena převážně ženskou společností – sestrami, babičkami a mou matkou…
Viktor Šelesták je predstaviteľom nového druhu fotografie, ktorý sa vyhranil až v tomto storočí. Je to zvláštny typ fotografického dokumentu, ktorého stredobodom nie sú ľudia, ale skôr stopy, ktoré zanechávajú, produkty civilizácie…
V domě své babičky jsem našla rodokmen a k němu přiložený dopis. Jak je v patriarchálním systému běžné, v rodokmenu, který mapoval celá staletí dlouhou historii rodiny, byla uvedena pouze mužská jména…
V průběhu třetího lockdownu v roce 2021 nafotila čínská umělkyně Lan-Xi Ruan při nočních procházkách s přáteli po Berlíně sérii minimalistických inscenovaných fotografií…
Video Red Sunsets (Rudé západy slunce) je výsledkem procesu strojového učení, během kterého umělá inteligence analyzovala všechny zdokumentované obrazy západu slunce od ukrajinského umělce z Mariupolu Archipa Kuindžiho (1842–1910)…
„Tvarovat“ znamená formovat, utvářet nebo modelovat nějaký konkrétní objekt. V projektu Moulding toto slovo reprezentuje vizuální zkoumání přechodu zemí původního východního bloku od komunismu ke kapitalismu…
Digitální koláž Hledání mentefaktu (2018) vznikla jako intuitivní ilustrace k performativní průzkumné expedici na místě bývalé skládky, kde jsme s kamarádem pobývali…
Projekt Beloved Baking se zamýšlí nad vztahem člověka a chleba v dnešní době. Tato potravina zůstává nedílnou součástí naší stravy, ale již nemá stejnou skutečnou symbolickou hodnotu jako v minulosti, protože moderní západní strava se stala rozmanitější…
V Honey, Please (od r. 2020) se věnuji chronické úzkosti a schopnosti zotavit se z působení apokalyptického patosu novinových zpráv, například o vymírání hmyzu. Projekt je o nacházení a živení naděje, vnímavosti, něžnosti a péče prostřednictvím umělecké činnosti…
Izolace během pandemie covidu-19 nám poskytla více času na sebe i na věci, na které za běžného provozu nebyl dostatek prostoru. Někteří z mých přátel se pustili do úplně nových aktivit…
Spíše než záznamem je Presentiment zlou předtuchou událostí, které se v mé zemi aktuálně odehrávají. Jednotlivé imprese se zde propojují v celé sekvence obrazů a znaků, které jsem prostřednictvím média fotografie zrekonstruovala…
Multimediální instalace Intertwined Conditions se skládá z obrazových fragmentů slisovaných do pěti oválných těles, nádob na vodu naplněných tiskařským inkoustem extrahovaným z obrazového materiálu, kyslíkových hadiček, čtyř ozvučených videí, dřevotřískové desky natřené barvou a lešení…
Slyšíš to? Malé bublinky vyvěrají na hladině pomerančového džusu… Maličké pěnové bublinky. Zvedl oči a velkým oknem pozoroval modré nebe. Byla tam a byla dokonalejší než kdy dřív…
It Was Once My Universe je příběh návratu po deseti letech strávených ve Spojených státech. Rodinný statek – dům snů a útočiště pro imaginaci v exilu – se stal cizím, prapodivným a vzdáleným světem, který se pohybuje ve svém vlastním časovém poli…
Skupina DUNA je otevřeným kolektivem autorů (Lenka Balounová, Ladislav Kyllar, František Svatoš), kteří se zaměřují na témata budoucnosti jako ekologie a technologie. DUNA se prezentovala na řadě samostatných výstav, v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu v Praze, v roce 2019 představila první díl série Adaptus, který poté rozvíjela v rámci výstavy v NoDu v Praze a na on-line platformách…
Zabývám se otázkami tělesného postižení, náhody a identity, ke kterým se vztahuji prostřednictvím slovníku zábavního průmyslu. Rozhodnutí, která ve své tvorbě dělám, se zakládají na mé osobní zkušenosti i mém vlastním, aktuálně probíhajícím výzkumu kulturních reprezentací handicapu…
Benedek Regős žije a pracuje v Budapešti. Ve své práci se soustředí zejména na roli fotografie a dopad, který toto médium má na lidskou kulturu. Kombinací různých žánrových specifik a technických prvků uvažuje o povaze fotografie v kontextu vědy, architektury, historie a hmotného kulturního dědictví…
Gvantsa Jishkariani pracuje a žije v Tbilisi v Gruzii. Získala titul bakalář architektury na Akademii umění v Tbilisi a neformální magisterský titul kreativní mediace v Centru současného umění (CAA) v Tbilisi…
Pamela Kuťáková absolvovala Akademii výtvarných umění v Praze. Svou tvorbu představila především v nezávislých artist-run spaces, v Galerii Jelení, Galerii 35m2, ale také na skupinových výstavách v Národní galerii v Praze a v Technické knihovně v Praze nebo v Amsterodamu…
Kvet Nguyen (Hoa Nguyen Thi) se narodila v roce 1995 vietnamským migrantům na Slovensku. Střet dvou různých světů je základem každého jejího myšlenkového procesu a zároveň i dominantní subjekt v jejích dílech…
Edgar dos Santos je vizuální umělec, dokumentární fotograf a lektor. Je spoluzakladatelem dokumentární agentury Zoom (www.agenciazoom.com). V současnosti učí fotografii na fakultě výtvarného umění na katalánské univerzitě v Lleidě…
Julie Hrnčířová žije a pracuje v Oslu. Studovala na fakultě umění a designu v Ústí nad Labem a na Ecole Nationale Supérieure de la Photographie v Arles ve Francii. Absolvovala několik stáží v Lipsku na Hochschule für Buchkunst und Grafik v ateliéru Tiny Bary nebo v Praze na Vysoké škole uměleckoprůmyslově v ateliéru Aleksandry Vajd a Hynka Alta…
Natália Trejbalová (1989) žije a pracuje mezi Milánem a Bratislavou. Zúčastnila se mnoha mezinárodních výstav v různých institucích a prostorech, jako např…
Narodila jsem se roku 1987 v Estonsku. Studovala jsem audiovizuální média a fotografii. Hra je pro mě něco, co by se dalo nazvat „uměním„, a jejím prostřednictvím objevuji sebe sama a přátele, kteří také mají rádi hry a chtějí je hrát společně…