Hilla Kurki
Existují jen dva druhy příběhů: od života ke smrti a od smrti zpět k žití. Po smrti sestry jsem měla pocit, že mě uvěznili v předpeklí posmrtného života někoho jiného. Ztratila jsem nejen ji, ale i sebe. Série O ztrátě a lehkosti vypráví příběh o prožívání žalu. Pomocí vlastního těla a sestřiných šatů zkoumám vztah mezi vzpomínkami a jejich materiální podobou. Mohou mít předměty pocity? A můžeme se k těmto skrytým emocím dostat interakcí s jejich materiálností?
Šaty představují hmotné symboly smutku. Jak ukázala již Louise Bourgeois, textilie nejsou jen měkké, ale i silně ženské. Stříhání máme u nás v rodině: generace žen rozstřihávala oblečení zesnulých na souvislé vlákno, z kterého pak tkaly koberce. Prostřednictvím stejného stříhání se znovu rodím i já. Světlo na snímcích se pohybuje s východem slunce a jejich série odhaluje nahé tělo, hru mezi zranitelností a silou.
#29 kontemplace
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét