Martin Horák
Jiří - 24.4 – 23.5, 2015
A na člověka se tu navíc dívaly dvě různé Marilyn, jedna vznikla z pravé, druhá z levé části po ose rozdělené popikoniny podobenky. Výstava ve Fotografu se jmenovala Jiří a člověk minimálně obeznámený s českou transformační scénou dobře ví, že takto tehdy odhaloval Skryté podoby Jiří David. V půlce 90. let měl výstavu v Rudolfinu a bilboardová kampaň s motivem dvou Marilyn dorazila i do Olomouce, kde tehdy studoval dějiny umění Martin Horák a koketoval přitom s myšlenkou, že i on by mohl být umělec. Patrně při jedné z nočních studentských rambles Horák všechny Marilynky z bilboardů vyřezal, strhal, sroloval a dal pod postel. Teď je po dvaceti letech vyndal, nechal za těžký peníz zarámovat a vystavil. Příběh byl z podstatné části převyprávěn ve výstavním textu. Horák pokračuje v umělecky zcela současné a skvělé kultivaci své persony zoufale nesoučasného, věčně zneuznaného „nejlepšího olomouckého výtvarníka“.
#26 dokumentární strategie
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét