Fotograf Magazine

Martin Horák

Jiří - 24.4 – 23.5, 2015

A na člověka se tu navíc dívaly dvě různé Marilyn, jedna vznikla z pravé, druhá z levé části po ose rozdělené popikoniny podobenky. Výstava ve Fotografu se jmenovala Jiří a člověk minimálně obeznámený s českou transformační scénou dobře ví, že takto tehdy odhaloval Skryté podoby Jiří David. V půlce 90. let měl výstavu v Rudolfinu a bilboardová kampaň s motivem dvou Marilyn dorazila i do Olomouce, kde tehdy studoval dějiny umění Martin Horák a koketoval přitom s myšlenkou, že i on by mohl být umělec. Patrně při jedné z nočních studentských rambles Horák všechny Marilynky z bilboardů vyřezal, strhal, sroloval a dal pod postel. Teď je po dvaceti letech vyndal, nechal za těžký peníz zarámovat a vystavil. Příběh byl z podstatné části převyprávěn ve výstavním textu. Horák pokračuje v umělecky zcela současné a skvělé kultivaci své persony zoufale nesoučasného, věčně zneuznaného „nejlepšího olomouckého výtvarníka“.

Josef Ledvina