Vladimír Skrepl
Lež a lži - 12. 12. 2014 – 24. 1. 2015
V jednom ze starších autorových katalogů jsem se dočetla, že Skreplovo umění je velmi „sexy“. Mírou ambivalence je ale i výrazně „nesexy“, chtělo se mi dodat. Bez ohledu na to, co to vlastně pro koho znamená a jaké má kdo priority, je jisté, že koláže, objekty a malby, které Skrepl doposud vytvářel, sexualitu tematizují velmi často. V knihách vystavených ve Fotografu narazíme v intencích dosavadní Skreplovy práce vedle četných obcujících mužů a žen na řadu více či méně hybridních postav, velké množství falických žen, ale i na odkazy k matce. Písemné poznámky autora neodbytně přerušují kontinuitu textu původních knih, do nichž jsou zaneseny. Autorovy kresbičky, odhalující různé vrstvy infantilní i dospělé sexuality a více či méně artikulované emocionality, mají i silně regresivní tendence. Pro Skrepla příznačná lehkost a suverénnost tvůrčího procesu jakoby zadrhává v obsahu i formě. Funguje to skvěle, jako proces, v němž jsme pořád někde mezi věčným návratem a pohybem kupředu.
#26 dokumentární strategie
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét