Adam Evans
Zemi
Digitální koláž Hledání mentefaktu (2018) vznikla jako intuitivní ilustrace k performativní průzkumné expedici na místě bývalé skládky, kde jsme s kamarádem pobývali. Příroda přetvořila všechny materiály a nepotřebné věci, které tam zanechaly minulé generace. Z tohoto místa se stala městská divočina a svou atmosférou připomínala Zónu z filmu Stalker. Byl tam všudypřítomný pocit něčeho posvátného, možná i kvůli izolaci od okolí díky značce s nápisem: ZÁKAZ VSTUPU.
Námět na druhou koláž Zemi (2019) vycházel z mé zkušenosti s mimořádnými stavy vědomí a sněním. Pohledem na ruce si ověřuji, jestli se nacházím ve snu nebo v každodenní realitě. Zároveň jsou to ruce, které se začínají pomalu ztrácet pod náporem automatizace a robotismu. Chtějí se dotýkat zemské materie a výsledků řemeslné práce.
Adam Evans je vizuální umělec a terapeut volně putující po České republice. V tvorbě se odráží jeho zájem o krajinu, zkoumání lidské psyché a mimořádných stavů vědomí. Inspiruje se učením přírodních národů a vztahem k Zemi jako živé a vnímající bytosti.
#43 sběratelství
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét