Jana Bernartová
Remediation, cyklus Tekuté krystaly RGB, 2017–2018
V nelidsky rychlém a distancovaném světě digitálních reprezentací mizí skutečnost v zrcadlech a simulakrech médií a ohrožena je i sama podstata reprezentačního umění, jelikož mediace naráží na simulované pří- znaky, jež zkreslují intence původních sdělení. Přechod z věku atomů do věku bitů a z paradigmatu vědění do paradigmatu komunikace se neobejde bez (re)mediačních anomálií, (re)prezentačních zkratů a komunikačních šumů.
Cyklus Tekuté krystaly RGB vychází z tématu digitální reprezentace barvy. Nekonečné množství inkarnací jedné barvy, jednoho čísla, jednoho kódu se zobrazuje v závislosti na svém hostitelském médiu. Exaktně numericky pojmenovaná modrá barva RGB 0 0 255 se stala ikonickou barvou digitálního věku a současně je velmi blízká pigmentu ultramarínu, který z dějin moderního umění známe jako IKB blue.
Poděkování Studio Flusser
#38 smrt, když si pomyslíš
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét