Fotograf Magazine

Jan Švankmajer

Principy imaginace v gurmánském gejzíru

V imaginaci Jana Švankmajera může obživnout cokoli, i zamilované maso v ironickém módu snoubícím nouzi s chamtivostí. V jednominutové filmové skeči Zamilované maso (Meat Love, 1988) obživne akt odříznutí dvou steaků ze zajetí velké kýty masa s přímočarostí a imaginací skrytých významů. Dva solitéři pociťují jistou formu vzájemné přitažlivosti a zdá se, že i intimního naladění. Vzájemně oťukávají svůj krátký společný časoprostor obestřený lidskými výdobytky, nic nedbaje nepřátelských signálů nožů, nabroušených vidlic, struhadel, kastrolů a rozpálených pánví. Egoisticky se zhlížejí v nablýskané lžíci, laškují, vábí se a svádějí. Hudba z tranzistoru uvolňuje atmosféru, utlumuje vědomí hrozby. Zakázané uvolnění během tance a koketování v utěrkové róbě vygraduje do milostného aktu v moučné peřině, aby moment extáze utnul přímý zásah vidličky a zrada rozpálené pánvičky.  

To read the entire article you must log in.

Log in

#42 jídlo

150