Tina Tahir
Rozhovor Jana Čiháka s Tinou Tahir
V letech 2000–2003 jste studovala fotografii a polygrafii na londýnské University of the Arts. Co Vás tehdy nejvíc zajímalo a jaké byly Vaše cíle?
V tom období jsem spolupracovala s několika velmi talentovanými absolventy oboru móda na fakultě Central St. Martins College, zejména s Lesleym Mobem, jehož práce jsou úchvatné a vyznávají přesně tu poetiku, se kterou můžu uskutečnit své představy. Což platí i naopak. Napřeli jsme své usilí stejným směrem, tvrdě jsme pracovali a snažili jsme se experimentovat. Věnovali jsme tomu všechen svůj čas. Neustále jsme hledali zajímavé lokace. Na práci s Mobem se mi líbilo, že jsem nebyla nijak omezená. Měla jsem absolutní tvůrčí svobodu. Tenkrát se na mých fotografiích objevily první ilustrace. Je naprosto zásadní pracovat s lidmi, kterým můžete věřit a se kterými vás něco spojuje.
Takže v té době byla mým cílem móda s velkým M, chtěla jsem být druhý Dior, John Galliano nebo Chloé – dokud jsem si neuvědomila, že abych se na jejich úroveň dostala, musím nejdřív poznávat takové guru a inspirativní autority, jako je Nick Knight, jehož dílo je prostě úžasné. Člověka, který je teprve na začátku této cesty, to může odradit, protože cíl je v nedohlednu. Významnou roli přitom hrají čas a trpělivost, musíte hlavně nepřestávat a v jednom kole na něčem pracovat. V roce 2003 jsem prorazila v německém časopisu AMICA, to byl začátek.
#14 Komerce
Content
- ––– Profily
- Zuzanna Krajewska & Bartek Wieczorek
- René & Radka
- Dan Cermak
- ––– Akce
- Adam Holý
- ––– Teorie
- Fotografie módy - silný žánr
- ––– Tendence
- Jan Malý
- Petr Willert
- Kamila Musilová
- Tina Tahir
- Bára Prášilová
- Jan Mahr
- Juliana Křížová & Jakub Vlček
- ––– Portfolia
- Tono Stano
- Daniel Stier
- Philippe Jarrigeon
- Pavel Mára
- Nadav Kander
- Fred Kramer
- ––– Recenze
- Miroslav Jodas: fotografie 1961-2008
- Památce Jana Reicha
- Získaná múza Ladislava Sitenského
- Mimo zónu
- Vice
- Tenkrát na východě
- Stopy a záznamy
- ––– Události
- 21. mezinárodní festival fotožurnalistiky v Perpignanu
- Paris photo 2009
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét