Dušan Tománek
Za oponou
S Dušanem jsme se poprvé setkali u příležitosti výstavy Slepý vede slepého v pražské Galerii Rudolfinum. V doprovodném katalogu jsme s designérem Robertem V. Novákem chtěli co nejvíce zachytit instalaci výstavy Jakea a Dinose Chapmanových. V té době jsem Tománka již znal jako respektovaného fotografa, jeho práce se objevovaly na výstavách, vynořovaly se často tak nějak mimochodem, tu v časopise, tu na obalu cd či v nějaké téměř bibliofilské publikaci. Asi poprvé jsem si jeho jméno výrazněji uvědomil v souvislosti s editorialem nazvaným Superkůl brýle, který otiskl v prvním čísle časopisu Komfort Mag: Čtení k vodě (2008). Samotné focení s Chapmany vlastně jakoby neprobíhalo, stále jsem čekal, kdy začne Dušan udílet „povely“ a všelijak si aranžovat ideální záběr. Najednou prohlásil, že je hotovo, že mu to stačilo. Jakkoli bylo naše setkání krátké, měl jsem pocit, že přesně ví, co dělá, a o výsledku jsem nepochyboval. A přestože musel být soubor nakonec redukován, tvoří Dušanovy fotografie ideální vstup do knihy. Zachytil na nich vše podstatné, od soustředěného pohledu Dinose po profil Jakea, který nese viditelné známky pouliční bitky z předcházející noci.
#25 populární hudba
Content
- ––– Hudebníci jako fotografové
- Mardoša
- ––– Backstage
- Petr Hlaváček
- Václav Tvarůžka
- ––– Publika
- Stefan Ruiz
- ––– Role fotografie v konstrukci hvězd
- Anton Corbijn
- Jan Ságl
- Björk, evoluce
- ––– Produkce
- Christian Patterson
- Michael Schmelling
- Andrew Thomas Huang
- Jason Evans
- dis
- ––– Projekt
- Chaos je dominantní silou ve světě
- Nutné zlo
- Některé usvědčující fotografie
- Groupe Guma Guar
- ––– Na pódiu
- Mardoša
- Anton Corbijn
- Jan Ságl
- Björk, evoluce
- ––– Před pódiem
- Stefan Ruiz
- ––– Za pódiem
- Dušan Tománek
- Radek Brousil
- Christian Patterson
- Michael Schmelling
- Andrew Thomas Huang
- Jason Evans
- dis
- Petr Hlaváček
- Václav Tvarůžka
- ––– Teorie
- Fotím, co slyším
- Fotografie a fonograf: kořeny indexického paradigmatu
- ––– Objevy
- Kamila Stehlik
- Marija Mandić
- Tanya Traboulsi
- ––– Recenze
- This Place
- Nenápadný půvab teorie
- Lokální a globální Brněnská avantgarda
- Vztah fotografie a umění v praxi
- Joan Fontcuberta
- ––– Události
- The AIPAD Photography Show New York 2015
- Nová filosofie fotografie
- ––– Fotograf Gallery
- Jesper Alvaer, Isabela Grosseová
- Marianne Vierø
- Martin Vongrej
- Filip a Matěj Smetanovi
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét