Stefan Ruiz
Cholombianos
Stefan Ruiz vystudoval malbu a sochařství. Po svém obratu k fotografii se identifikoval s na poměry americké scény papírově konzervativní stranou – dlouhá expozice a přeexponované zátiší je v jeho hledáčku víc než snap snap ve správné chvíli na správném místě. Příběh o umělci by se dal konstruovat tak, že ho znalost klasické malby přivedla k portrétním fotografiím, které křičí do světa svou náklonnost k vlámským a holandským raně novověkým mistrům. Nový věk Stefana Ruize se však neodehrává jen v sídlech privilegovaných. Billa Clintona snímal stejně jako své studenty umění z věznice San Quentin. Izolované od pozadí, pózující ve vpravdě klasických poměrech, tedy (půl)profilech či pohledech přes rameno. Na stránkách časopisů Rolling Stone nebo Vice publikoval fotografie outsiderů z tzv. třetího světa (africké uprchlické tábory), hvězd světa prvního (Laura Bush, James Brown) i zásvětí popkulturní virtuality. O tom pojednává kniha The Factory of Dreams, v níž Ruiz fotil studiové prostředí a herce mexických telenovel. Portfolio Stefana Ruize je přesto vpravdě americké – sepnuté mezi nemožností opomenout odkaz Walkera Evanse při mapování amerických předměstí a zapadákovů a tváří Cindy Sherman (v civilu) vystupující ze tmy. Ve stínu Severní Ameriky, na její největší periferii, v Mexiku, našel Ruiz i cholombianos, mladé rádoby Kolumbijce z ulic Monterrey.
#25 populární hudba
Content
- ––– Hudebníci jako fotografové
- Mardoša
- ––– Backstage
- Petr Hlaváček
- Václav Tvarůžka
- ––– Publika
- Stefan Ruiz
- ––– Role fotografie v konstrukci hvězd
- Anton Corbijn
- Jan Ságl
- Björk, evoluce
- ––– Produkce
- Christian Patterson
- Michael Schmelling
- Andrew Thomas Huang
- Jason Evans
- dis
- ––– Projekt
- Chaos je dominantní silou ve světě
- Nutné zlo
- Některé usvědčující fotografie
- Groupe Guma Guar
- ––– Na pódiu
- Mardoša
- Anton Corbijn
- Jan Ságl
- Björk, evoluce
- ––– Před pódiem
- Stefan Ruiz
- ––– Za pódiem
- Dušan Tománek
- Radek Brousil
- Christian Patterson
- Michael Schmelling
- Andrew Thomas Huang
- Jason Evans
- dis
- Petr Hlaváček
- Václav Tvarůžka
- ––– Teorie
- Fotím, co slyším
- Fotografie a fonograf: kořeny indexického paradigmatu
- ––– Objevy
- Kamila Stehlik
- Marija Mandić
- Tanya Traboulsi
- ––– Recenze
- This Place
- Nenápadný půvab teorie
- Lokální a globální Brněnská avantgarda
- Vztah fotografie a umění v praxi
- Joan Fontcuberta
- ––– Události
- The AIPAD Photography Show New York 2015
- Nová filosofie fotografie
- ––– Fotograf Gallery
- Jesper Alvaer, Isabela Grosseová
- Marianne Vierø
- Martin Vongrej
- Filip a Matěj Smetanovi
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét