Fotograf Magazine

Adam Broomberg & Oliver Chanarin

Fotografie jako obžaloba neviditelného

„Tímhle způsobem, myslí si člověk, když panorama pomalu do kruhu obchází, je nám tedy předváděna minulost. Spočívá ve zfalšování perspektivy. My, kteří jsme přežili, se na všechno díváme shora, v jednu jedinou chvíli, a přesto nevíme, jak se to doopravdy seběhlo.“1 Tak přemýšlí Winfried G. Sebald v knize Saturnovy prstence při pohledu na panorama bitvy u Waterloo. Podobné myšlenky provází celou jeho pouť jižní Anglií. Místa ze Sebaldových knih jsou zvláštní spletí prostorů, časů a příběhů. Podobná místa vyhledávají ve své tvorbě i Adam Broomberg a Oliver Chanarin, dvojice Londýnských fotografů s jihoafrickými a židovskými kořeny.

To read the entire article you must log in.

Log in

#26 dokumentární strategie

120