Taiyo Onorato a Nico Krebs
Obrazová transformace
„Edison se pustil s vervou do práce a hladil kočku po zádech, čímž se pokoušel vyrobit elektrickou energii…
(…) použili kousek kabelu, který vylovili z řeky. To bylo všechno hezké. Ale jak měli vyrobit elektřinu? O to tady šlo!“ 1
Švýcarští umělci Taiyo Onorato a Nico Krebs spolupracují už od roku 2003. Výsledkem jejich humorného, zároveň však důkladného zkoumání způsobů, jimiž vzniká obraz, nejsou jen filmy a fotografie, ale také instalace a skulptury. Jejich pracovní postupy působí jako neustálé experimentování na cestě k zásadnímu objevu. Člověku vytane na mysli scéna z filmu o osudné rivalitě mezi dvěma kouzelníky z 19. století, kteří jsou posedlí vymýšlením dokonalého triku. Vynálezce a inženýr Nicola Tesla v laboratoři vytrvale pracuje na záhadném přístroji: pouští do černého cylindru elektrický proud, čímž se jej pokouší teleportovat. Ale ať se snaží, jak se snaží, k ničemu to nevede, což představuje velké zklamání pro kouzelníka, který si přijde zkontrolovat, jak se Teslovi daří plnit zadaný úkol. Potom se společně pokusí použít jiný materiál – asistentovu kočku –, ale bez úspěchu. Cestou z Teslovy laboratoře ovšem kouzelník prochází nedalekým lesem, kde narazí na onu asistentovu černou kočku či spíše na dvě stejné černé kočky, které mňoukají na hromadě cylindrů. Teleportační přístroj celou dobu fungoval – jen trochu jinak: vytvářel duplikáty, které se pak zhmotnily na předem neodhadnutelném místě.2
#24 vidět a věřit
Content
- ––– Projekt
- Dominik Gajarský
- ––– Profily
- František Vobecký
- Emir Šehanović
- Paul Bogaers
- Jiří Černický
- Junsheng Zhou
- Mário Bihári & Björn Steinz
- František Drtikol
- Taiyo Onorato a Nico Krebs
- Július Koller
- Michal Heiman
- Gerard Byrne
- Christoph Keller
- Asger Carlsen
- Ryan Thompson
- Raplh Eugene Meatyard
- Tomokichi Fukurai
- ––– Teorie
- Materializace a fotografická evidence
- ––– Objevy
- Michael Borek
- Bastienne Schmidt
- Katarína Hrušková
- ––– Recenze
- Záchrana poselství
- Avantgardní fotograf Jaroslav Rössler
- Vladimír Birgus Fotografie 1972-2014
- Kritické dokumentární strategie současnosti
- Fotografie a nefotografie
- Příběhy dávných fotografů
- Jak v českém kontextu uvažovat o teorii fotografie?
- Životy obrazů
- ––– Události
- Rencontres d'Arles 2014
- ––– Fotograf Gallery
- Pomalé fotografie Dušana Skaly a Jana Freiberga
- Pavel Hečko
- Kateřina Zochová
- Václav Magid
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét