Fotograf Magazine

Za hranou rozlišení:

S Olgou Moskatovou o pohybu obrazů, nestabilní materialitě a (nejen) digitálních obrazech bez kamery

Co znamená, že je obraz pohyblivý? Jak můžeme prostřednictvím fotografického zachycení stop radioaktivity vejít do kontaktu s ne-lidskou časovostí? A co mají digitální obrazy společného s Alenkou v říši divů? S Olgou Moskatovou, teoretičkou médií, která nedávno přijela do Prahy, aby tu na FAMU přednesla příspěvek na konferenci Reconsidering Cameraless Photography, jsme si povídaly o koexistenci nesrovnatelných časových měřítek a o roli „více než lidských“ aktérů v rámci produkce obrazů i o její nedávno vydané antologii Images on the Move. Dostaly jsme se tak kromě historického a infrastrukturního kontexu pohyblivosti obrazu i k významu všudypřítomné předpony „post-“ pro teorii médií nebo ke specificky proměnlivé materialitě digitálních sítí.

To read the entire article you must log in.

Log in

#41 postdigitální fotografie

150