Fotograf Magazine

Daniel Pitín

V roce 2004 psala Denisa Kera o malbě Daniela Pitína jako o specifické malířské „kritice a interpretaci obrazů.“  Vycházela přitom ze série obrazů věnovaných filmům Alfreda Hitchcocka. V letech následujících po napsání zmíněného textu však Pitín rozšířil repertoár témat i přístupů. Vedle práce s již existujícím obrazem se v jeho malbách začaly objevovat odkazy ke konkrétním místům, fotograficky zaznamenávaným během cest. Z těchto „hitchcockovských lekcí“ mu přitom zůstal zájem o konstrukci kulis, v nichž se obrazová scéna odehrává. Práce s modularitou a dočasností kulis vedla k větší analytičnosti jeho malířského projevu a zároveň k hledání možností ryze malířských řešení obrazové plochy. Film, respektive filmová fotoska, se v této fázi z autorovy práce prakticky vytratily a jehich místo zaujala na čas architektura.

To read the entire article you must log in.

Log in