Mikołaj Długosz
Real Foto
„Digitální fotoaparát už dnes vlastní nespočet lidí. A ještě více jich každodenně prodává různé osobní věci přes internet,“ dočteme se ve druhém čísle časopisu Useful Photography (Užitečná fotografie #002) přinášejícím sbírku fotografií z internetových aukcí, které v roce 2002 vybral a publikoval holandský umělec Erik Kessels.[ref]Useful Photography #002 (Užitečná fotografie). Vybrali a připravili: Erik Kessels, Hans Aarsman, Claudie de Cleen, Julian Germain, Hans Van der Meer. Vydalo nakladatelství Kesselskramer Publishing. Viz: http://www.kesselskramerpublishing.com/[/ref] V Polsku s podobným konceptem přišel Mikołaj Długosz (nar. 1975) ve své sérii Real Foto,[ref]Knižní podobu ‘Real Foto’ vydala v r. 2008 Korporacja Ha!art.[/ref] která je bezesporu dosud největším úspěchem v autorově kariéře. Na první pohled je to přitom úspěch překvapivý, když uvážíme, že se jedná o kolekci amatérských fotografií, které Długosz nalezl a vybral na webové stránce Allegro – což je polský protějšek eBay. Tyto fotografie na webovou stránku nahráli sami uživatelé za účelem na hony vzdáleným umění. Co tedy na tomto souboru tolik zaujalo kritiky a diváky, kteří nepochybně viděli podobné (nebo dokonce tytéž) obrázky již mnohokrát předtím?
#21 o fotografii
Content
- ––– Profily
- Ľubomír Lukčo
- Hynek Alt & Aleksandra Vajd
- Jiří Thýn
- Petra Feriancová
- Louis Porter
- Mikołaj Długosz
- Rabih Mroué
- Jan Tichý
- Marcel Stecker
- Jaromír Novotný
- Christopher Williams
- Hans Aarsman
- Vilém Reichmann
- Ted Serios
- Kristofer Paetau
- Veronika Daňhelová
- Václav Kopecký
- ––– Teorie
- Fotografická dimenze
- ––– Objevy
- Tereza Zelenková
- Veronika Markovičová
- Ian van Coller
- ––– Recenze
- Fotografie a soutěska zvaná F
- Svéráz firmy Seidel
- Fotografie umí lhát, ale může také ukazovat pravdu
- ––– Události
- Pařížský Měsíc fotografie a Paris Photo 2012
- ––– Fotograf Gallery
- Alexey Klyuykov a Vasil Artamonov: Poušť
- Martin Kochan, host Cyril Blažo
- Filip Cenek & Josef Dabernig: poetry in stadiums
- Michal Ureš: Samaritaine blanc
- ––– Povídka
- Příběh fotografa
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét