Susanne Bosch
Hlasy a tváře těch druhých
V roce 2003 strávila Susanne Bosch šest měsíců v Istanbulu jako jedna z třiadvaceti umělkyň a umělců, kteří mezi lety 1998 a 2009 využili program kulturní výměny mezi Berlínem a tureckou metropolí. Pro Bosch byla tato zkušenost zlomová v tom smyslu, že to bylo právě během těchto šesti měsíců, kdy se do středu jejího zájmu dostala problematika migrace. V Istanbulu začala shromažďovat příběhy lidí, kteří se vrátili do Turecka s delší či kratší zkušeností pobytu v zahraničí, nejčastěji v Německu. Příběhy, na jejichž začátku byla nejčastěji touha po lepším životě, pak Bosch sbírala i po návratu do Berlína, v jehož čtvrtích (především v Kreuzbergu) žije nejpočetnější turecká komunita mimo území Turecka. Jedním z výstupů mnohaletých kontaktů s tureckou a kurdskou menšinou je projekt Strange That You Wonder – But We Do As Well (Zvláštní, že vás to zajímá – ale nás taky, 2009). Kniha zachycující několik vybraných příběhů a audiozáznamy rozhovorů s jejich protagonisty byly v létě roku 2009 prezentovány v Café Kotti, kavárně nacházející se v již zmíněné čtvrti Kreuzberg, která se v posledních letech stala mimo jiné vyhledávanou lokalitou kulturního turismu. Civilní charakter prezentace v negalerijním prostředí částečně narušovaly pouze autorčiny fotografie, které byly využity velmi utilitárním způsobem – jako potisky na ubrusech kavárenských stolků. Tímto způsobem Bosch využila fotografii jako znak signalizující vybočení z rámce každodennosti.
#20 Public Art
Content
- ––– Profily
- Jan Malý, Jiří Poláček, Ivan Lutterer
- Voina Wanted
- Vladimír Turner
- Kennard Phillipps
- Lukáš Hájek & Zdeněk Porcal
- Dora Dernerová
- Šejla Kamerić
- Jakub Cabalka & Jakub Červenka
- Tomáš Moravec
- Susanne Bosch
- Wendy Ewald
- Felix Gonzales-Torres
- Silvina Arismendi
- Susan Meiselas
- Dennis Adams
- Braco Dimitrijević
- ––– Teorie
- Umělecké blow-ups
- Umění a fotografie ve veřejném prostoru
- ––– Objevy
- Andrew Holligan: Vlajka
- Marie Quéau: Gojira
- Nate Larson a Marni Shindelman: Geolokace
- ––– Recenze
- Časopisy umělců a umělecké časopisy
- Fotografie - přímý svědek?!
- ... a z mlhy zjevily se útesy čínské
- ––– Události
- Rencontres d'Arles 2012
- ––– Příloha
- Diskuzní fórum Paralelní formáty
- Festival Fotograf - Mimo formát
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét