„Přítomnost“ v nepřítomnosti. Zkušenost performance jako dokumentace
Ještě mi nebyly tři roky a žila jsem uprostřed Severní Karolíny, když Carolee Schneemann v roce 1964 vystoupila s performancí Meat Joy na Festivalu svobodného vyjadřování v Paříži. Byly mi tři, když Yoko Ono provedla v Kjótu Cut Piece, a osm, když Vito Acconci dělal v písku na pláži Jones Beach Push Ups a Barbara T. Smith začala v Los Angeles zkoumat tělesnou zkušenost prostřednictvím performance Ritual Meal. Bylo mi devět, když Adrian Piper mašírovala ulicemi New Yorku a demonstrovala svou odpudivost v sérii performancí Catalysis, deset, když se Valie Export válela po skle při performanci Eros/Ion ve Frankfurtu, dvanáct, když si v roce 1973 v Miláně Gina Pane pořezala ruku, aby vytvořila proud krvavých růží (Sentimental Action), a patnáct (a pořád jsem žila v Severní Karolíně, aniž bych o světě umění cokoli tušila), když do sebe Marina Abramović a Ulay roku 1976 na benátském bienále vrazili při performanci Relation in Space (obr. 1). A bylo mi třicet, když jsem v roce 1991 začala studovat umění performance nebo body art1 právě z tohoto výbušného a zásadního období, a to výhradně prostřednictvím dokumentace.
#31 tělo
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Úvod
- Úvod
- ––– Projekt
- Marie Tučková
- ––– Profily
- Maga Sokałska
- Amalia Ulman
- Tomáš Ruller
- Darina Alster
- Luboš Plný
- Eva Koťátková
- Melanie Bonajo
- Rozhovor Edith Jeřábkové s Evou Koťátkovou
- Neil Harbisson
- Jakub Ra
- Ján Rečo
- Josef Rabara
- Katja Novitskova
- Jordan Wolfson
- Heather Dewey-Hagborg
- ––– Teorie
- "Přítomnost" v nepřítomnosti. Zkušenost performance jako dokumentace
- Tělo propagandy. Studium ukrajinských postupů
- ––– Objevy
- Sasha Kurmaz
- Lenka Glisníková
- Tereza Bonaventurová
- Zuzana Pustaiová
- ––– Recenze
- Peintres photographes
- Karel Otto Hrubý: Fotograf, pedagog, teoretik
- Vojenský deník Josefa Mouchy
- Náhražka originálu nebo něco víc? Poznámky k nové knize o fotografiích a sochách
- Důkazy objevů. Fotografie ve vědě v letech 1839-1939
- Zobrazení bez reprodukce?: Fotografie a performance v českém umění sedmdesátých let 20. století
- ––– Události
- 21. ročník Paris Photo
- ––– Fotograf Gallery
- Trevor Paglen
- Johana Pošová
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét