Rozšířené pole fotografie
můžeme spatřit scenérii, patrně část univerzitního kampusu, soudě podle optimistického značení a impozantních brutalistních staveb. Obraz je v pohybu; jak se výhled začíná otáčet, postupně se před námi odvíjí přehlídka budov, ale také obyvatel tohoto místa, rozličných mladých lidí, studentů bohémských i konformních, potencionálních profesorů, ochranky i policie. Vedle lidí kamera ohledává také automobily, které nejsou ani tak v pohybu, jako spíš odsouzené k destrukci. Sledujeme vrak za vrakem, což je zjevná pocta jak jednomu z velkých okamžiků v historii fotografie, cyklu katastrofických fotografií Andyho Warhola Death in America, tak dalšímu z významných momentů historie filmové, Jean-Luc Godardově proslulé osmiminutové jízdě kamery zachycující nabourané vraky aut ve filmu Víkend (1967). A jestli se tu nepohybují auta, nehýbají se ani lidé – trosky i strnulí jedinci prostě plynou podél, rolují dál a dál v nekonečné smyčce, kterou zpestřuje jedna nehoda za druhou. Revoluce dosahuje svého konce, aby se v kruhu znovu a znovu opakovala. Autorkou tohoto podivně statického pohyblivého obrazu je fotografka Nancy Davenportová. Její Weekend Campus (2004) sestává z řady naskenovaných fotografií, a byl také umístěn jako úvodní dílo výstavy, která byla jinak celá věnována digitální fotografii.[ref]Nancy Davenport, Campus, Nicole Klagsbrun Gallery v New Yorku, 5. března – 3. dubna 2004.[/ref]
#19 Film
Content
- ––– Profily
- Jan Brož
- Martin Kohout
- Mathias Poledna
- Tomáš Svoboda
- Martin Arnold
- Józef Robakowski
- Ville Lenkkeri
- Isabell Heimerdinger
- Anna Balážová & Katarína Hládeková
- Boris Rjeznikov
- Dorothee von Rechenberg
- Jiří Kotrla
- Lucia Sceranková
- David Lamelas
- Filip Cenek & Tereza Sochorová
- Viktor Takáč
- Candida Höfer
- Frederick Kiesler
- ––– Teorie
- Rozšířené pole fotografie
- ––– Recenze
- Tato výstava není v konečném důsledku výstavou fotografií, ale výstavou maleb...
- Poselství zapomenutého fotografa
- Prokletý básník fotografie
- A je to tady! Česká fotografie 1938-2000 v recenzích, textech dokumentech
- Od rétoriky obrazu k poznámkám o indexu
- Dagmar Hochová
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét