Fotograf Magazine

Rozšířené pole fotografie

můžeme spatřit scenérii, patrně část univerzitního kampusu, soudě podle optimistického značení a impozantních brutalistních staveb. Obraz je v pohybu; jak se výhled začíná otáčet, postupně se před námi odvíjí přehlídka budov, ale také obyvatel tohoto místa, rozličných mladých lidí, studentů bohémských i konformních, potencionálních profesorů, ochranky i policie. Vedle lidí kamera ohledává také automobily, které nejsou ani tak v pohybu, jako spíš odsouzené k destrukci. Sledujeme vrak za vrakem, což je zjevná pocta jak jednomu z velkých okamžiků v historii fotografie, cyklu katastrofických fotografií Andyho Warhola Death in America, tak dalšímu z významných momentů historie filmové, Jean-Luc Godardově proslulé osmiminutové jízdě kamery zachycující nabourané vraky aut ve filmu Víkend (1967). A jestli se tu nepohybují auta, nehýbají se ani lidé – trosky i strnulí jedinci prostě plynou podél, rolují dál a dál v nekonečné smyčce, kterou zpestřuje jedna nehoda za druhou. Revoluce dosahuje svého konce, aby se v kruhu znovu a znovu opakovala. Autorkou tohoto podivně statického pohyblivého obrazu je fotografka Nancy Davenportová. Její Weekend Campus (2004) sestává z řady naskenovaných fotografií, a byl také umístěn jako úvodní dílo výstavy, která byla jinak celá věnována digitální fotografii.[ref]Nancy Davenport, Campus, Nicole Klagsbrun Gallery v New Yorku, 5. března – 3. dubna 2004.[/ref]

To read the entire article you must log in.

Log in

#19 Film

90