Danilo Correale
Omlouváme se, že jste uvěřili tomu, že se vám skutečně omlouváme
Inspirací a východiskem práce Danila Correale – původem italského
umělce žijícího v New Yorku – jsou fenomény spjaté s kulturou pozdního
kapitalismu a neoliberálního systému práce. Přestože jeho tvorba není
jednoznačně mediálně ukotvena a pohybuje se mezi malbou, instalací,
fotografií a videem, dominují v ní především nová média. Pro autora však
nejsou tolik důležité nosiče jako sdělení, která skrze svou vizualitu a často
přítomný text tlumočí jeho názory na stávající ekonomicko-politický systém.
Jeho fotografie někdy ukazují gesta a postoje odpozorované z vysoké
politiky nebo prostředí finančního top managementu. Je tomu tak v případě
jeho práce The Future in their Hands (The Visible Hands) z roku 2012
nebo o rok mladší série fotografií Cat, Bond Gang. V obou případech
se jedná o detailní fotografické výřezy zachycující části těla doplněné
textem. V první sérii jde o ruce šesti mužů vlivných ve světě politiky
a financí zachycených v gestu připomínajícím přísahu nebo hlasování.
V druhém případě pořídil umělec fotografie akcionářů významné pojišťovny.
V souladu s ochranou osobních údajů však autor vynechal obličeje a použil
pouze detailní záběry krků zašněrovaných do kravat. Ani jeden z projektů
není čistě fotografický. V případě otevřených dlaní Correale spolupracoval
s indickým věštcem, který se z nich snažil vyčíst povahu jejich majitelů
a definovat tak osobnost člověka, která se za svou výraznou pracovní rolí
ztrácí a udílí zásadní rozhodnutí za instituci, jejíž moc na sebe přebírá.
A kvůli pořízení fotografií krků v oblecích – Cat, Bond Gang – se umělec
stal majitelem jedné akcie společnosti, která jej opravňovala k účasti na
setkání akcionářů. Fotografie krků v oblecích jsou doplněny barevným
obdélníkem – vždy ladícím s tónem kravaty – s textem, jehož použití
v rámci obrazu evokuje v první řadě reklamní slogan. Sdělení jednotlivých
hesel jsou však v kontextu obrazových složek ironická a byla by i humorná,
kdyby nevyjadřovala smutnou pravdu typu: „Ne všichni musíme splácet své
dluhy, jen někteří z nás ano“ nebo „Říkat pravdu je revoluční“.
#32 ne-práce
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Úvod
- Úvod
- ––– Projekt
- Linear Doom
- ––– Profily
- Daniela & Linda Dostálkovy
- Martina Mullaney
- Carrie Mae Weems
- Agnieszka Polska
- Jakub Jansa
- Shawn Maximo
- Oliver Ressler
- José Antonio Hernández-Diez
- Jan Pfeiffer
- Michele Borzoni
- Céline Berger
- Jirka Skála
- Danilo Correale
- Lars Tunbjörk
- ––– Rozhovor
- Rozhovor Terezy Jindrové s Jennifer Lyn Morone
- ––– Teorie
- Ambiciózní turista fotograf
- Allan Sekula: Fotografie mezi diskurzem a dokumentem
- ––– Objevy
- Ines Karčáková
- Egemen Tuncer
- Luise Marchand
- ––– Recenze
- Poetický svět všednosti
- Návraty Josefa Koudelky
- Bezděčné obrazy. Dějiny fotografických zjevení
- Francouzské dějiny fotografie pro 21. století
- Tillmansův Letokruh 64
- Pocta historikovi fotografie/umění
- Temporalita (nových) médií
- ––– Události
- Fotografie cvakařů a seriózních amatérů
- MISS READ: Berlin Art Book Festival 2018
- Typické sicilské citróny ve skutečnosti pochází z Barmy Manifesta 12: The Planetary Garden
- ––– Fotograf Gallery
- Veronika Bromová, Dagmar a Pavel Bromovi
- Ondřej Vinš
- Viktor Kopasz
- Daniela & Linda Dostálkovy
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét