Shawn Maximo
Hybridní reality
„Tolik věcí, na kterých pracujeme, je od začátku determinovaných tím, jak
budou v závěru vypadat na digitální reprodukci.“1
Tři roky zpátky patrně dávalo smysl mluvit o esenciální změně vnímání reality
skrze digitální distribuci jejích reprodukovaných interpretací. Dnes ale
popravdě podobný výrok působí jako sdělení, že obloha je za slunečného
dne jasně modrá. Nekonečná záplava obrazů a informací, kterou
James Bridle ve své poslední knize popisuje jako Novou dobu temna2,
zvlášť v globalizovaném uměleckém provozu, jednoduše bereme jako
samozřejmost. Fakt, že prakticky jakoukoli výstavu uvidí víc lidí na webových
portálech, není třeba zpochybňovat. Pravděpodobně i stránky tohoto
čísla Fotografa zarezonují víc na něčí insta story než ve fyzickém výtisku.
Urgence tohoto výroku je dnes až v druhém čtení, respektive v otázce, co
pro nás tato skutečnost znamená a jak na ni máme, můžeme nebo chceme
reagovat. Maximo i Bridle se jinými slovy shodnou na stejném závěru, a sice,
že zatím netušíme a jedním z hlavních úkolů naší současnosti je definovat
novou gramotnost, a to nejen vnímání digitálního prostoru samotného, ale
i vztahu mezi ním a jeho reálným kontextem, ať už realita ve společnosti bez
jednotných narativů a pravd znamená cokoli.
#32 ne-práce
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Úvod
- Úvod
- ––– Projekt
- Linear Doom
- ––– Profily
- Daniela & Linda Dostálkovy
- Martina Mullaney
- Carrie Mae Weems
- Agnieszka Polska
- Jakub Jansa
- Shawn Maximo
- Oliver Ressler
- José Antonio Hernández-Diez
- Jan Pfeiffer
- Michele Borzoni
- Céline Berger
- Jirka Skála
- Danilo Correale
- Lars Tunbjörk
- ––– Rozhovor
- Rozhovor Terezy Jindrové s Jennifer Lyn Morone
- ––– Teorie
- Ambiciózní turista fotograf
- Allan Sekula: Fotografie mezi diskurzem a dokumentem
- ––– Objevy
- Ines Karčáková
- Egemen Tuncer
- Luise Marchand
- ––– Recenze
- Poetický svět všednosti
- Návraty Josefa Koudelky
- Bezděčné obrazy. Dějiny fotografických zjevení
- Francouzské dějiny fotografie pro 21. století
- Tillmansův Letokruh 64
- Pocta historikovi fotografie/umění
- Temporalita (nových) médií
- ––– Události
- Fotografie cvakařů a seriózních amatérů
- MISS READ: Berlin Art Book Festival 2018
- Typické sicilské citróny ve skutečnosti pochází z Barmy Manifesta 12: The Planetary Garden
- ––– Fotograf Gallery
- Veronika Bromová, Dagmar a Pavel Bromovi
- Ondřej Vinš
- Viktor Kopasz
- Daniela & Linda Dostálkovy
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét