Clare Strand
Hranice možného a nemožného
Obsese ve zkoumání a nalézání hranic možného i nemožného se projevuje v každém souboru fotografky Clare Strand (nar. 1971). Do širšího povědomí se zapsala cyklem Gone Astray / Ztraceni na cestě z let 2002–2003. Cyklus složený ze dvou částí (Details/Detaily a Portraits/ Portréty) nás vedle dickensovských literárních odkazů bere na exkurzi do historie fotografie. Gone Astray Details / Ztraceni na cestě – Detaily vychází z vizuality, jakou lze nalézt například ve fotografiích Weegeeho nebo v nočních scénách Brassaie. V tomto případě se však jedná spíše o osobní deník, který nám je předkládán jako surreálně-bizarní fiktivní příběh. Naopak v cyklu Gone Astray Portraits / Ztraceni na cestě – Portréty autorka pracuje s motivem studiového portrétu. Před pozadí, namalované v duchu krajinářů 19. století, umisťuje zdánlivě náhodně vybrané současné postavy. Avšak na druhý pohled vidíme u portrétovaných osob něco nedokonalého: zlomenou nohu, opar, díru na punčoše. Modely drží rekvizity, jež naznačují jejich postavení, a postupně nám dochází, že tyto „portréty“ Clare Strand pečlivě naaranžovala a stylizovala jako herce v ochotnickém divadle. Podobně lze nahlížet i na pozlátko zakrývající špínu velkoměst a temná zákoutí vedle luxusních fasád domů.
#29 kontemplace
Content
- ––– Profily
- Jan Svoboda
- Miloš Šejn
- Jan Hudeček
- Petr Faster
- James Welling
- Zbigniew Dłubak
- Mary Ellen Bartley
- Clare Strand
- Martin Vongrej
- Tereza Kabůrková
- Ján Kekeli
- Polina Karpova
- Matěj Skalický
- Jáchym Myslivec
- Viktoria Binschtok
- ––– Teorie
- Stieglitz/Ekvivalenty
- ––– Portfolia
- "Jiná noční obloha": vidění a protividění
- ––– Objevy
- Schinster
- Rudolf Skopec
- Hilla Kurki
- ––– Recenze
- Julius Neubronner
- Libuše Jarcovjáková - Kniha života
- Surrealismus a fotografie v Československu. Na jehlách těchto dní
- Artpress - rozhovory o fotografii
- Člověk Havel
- Baňkovy reflexe (a potřeba střetu zájmů)
- Fotografe ve věku své technické reprodukovatelnosti a její přesahy
- Július Koller - One Man Anti Show
- ––– Události
- Paris Photo 2016
- Dějiny evropské fotografie 1900-2000
- ––– Fotograf Gallery
- Daniel Steegmann Mangrané
- Jiří Poláček
- Rafani
- Václav Stratil
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét