Petr Faster
Déjà Vu
Petr Faster (1952) nepatří k těm, jejichž cílem je upozorňovat veřejnost na to, co a kde fotografovali. Zato je natolik nad věcí, že mi netajil své začátky. Ukázalo se tedy, že od poloviny 70. let zkoumal spektrum možností svého média v rozpětí od žánrových výjevů k abstrahování.
Autorsky debutoval roku 1984 v pražské galerii Fotochema pod názvem Stejně/Jinak/Jinak/Stejně. Výstavní premiérou zhodnotil pětiletí 1978 až 1983, kdy se vzdálil etudám na předem daná témata. Tím předznamenal i následující pracovní etapy. Nicméně k té první se vrátil roku 2013, kdy jeho původní zvětšeniny uvedla v novém uspořádání pražská Galerie Pecka (s pozměněným názvem Stejně/Jinak). Dynamické snímky neztratily působivost díky sytě černobílé stylizaci, kde má důležitou roli hloubka ostrosti obrazu, vypichující ohniska soustředění pozornosti autorské a odtud i divácké. Dotyčnou tvůrčí fázi charakterizoval Faster při znovunastudování slovy: „abstrakce, později označovaná jako vizualismus, kde útržky reality abstraktní hru ještě zvýrazňovaly“.
#29 kontemplace
Content
- ––– Profily
- Jan Svoboda
- Miloš Šejn
- Jan Hudeček
- Petr Faster
- James Welling
- Zbigniew Dłubak
- Mary Ellen Bartley
- Clare Strand
- Martin Vongrej
- Tereza Kabůrková
- Ján Kekeli
- Polina Karpova
- Matěj Skalický
- Jáchym Myslivec
- Viktoria Binschtok
- ––– Teorie
- Stieglitz/Ekvivalenty
- ––– Portfolia
- "Jiná noční obloha": vidění a protividění
- ––– Objevy
- Schinster
- Rudolf Skopec
- Hilla Kurki
- ––– Recenze
- Julius Neubronner
- Libuše Jarcovjáková - Kniha života
- Surrealismus a fotografie v Československu. Na jehlách těchto dní
- Artpress - rozhovory o fotografii
- Člověk Havel
- Baňkovy reflexe (a potřeba střetu zájmů)
- Fotografe ve věku své technické reprodukovatelnosti a její přesahy
- Július Koller - One Man Anti Show
- ––– Události
- Paris Photo 2016
- Dějiny evropské fotografie 1900-2000
- ––– Fotograf Gallery
- Daniel Steegmann Mangrané
- Jiří Poláček
- Rafani
- Václav Stratil
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét