Britta Thie
Mít svého avatara
Britta Thie je umělkyně žijící v Berlíně. Je současně modelkou, herečkou a tanečnicí, jak můžeme vidět v klipu Alien Babies berlínských Easter. Je pro ni typické objektivizovat sebe samotnou, jak dokládají i jmenované mimoumělecké pozice. Teprve ve své poslední práci, The SUPERHOST1 (2017), zůstává Britta fyzicky za kamerou, což je prostor, do něhož se budu v tomto textu snažit dohlédnout.
Britta s obrazem sebe samotné pracuje v odlišných rovinách. V práci Hi HD (2012) používá osobní video archiv (který začala tvořit v dětství), aby až sentimentálně reagovala na přechod z analogových zařízení (kamer) na digitální. Série fotografií s autorkou v roli modelky The Emotional Mobility Editorial (2013) je vůči módnímu průmyslu kriticky laděnou kampaní zdůrazňující lidské vlastnosti jako komoditu. Přes fashion fotografie se zde objevují nápisy jako „mild is the new jaded“ nebo „the coolilng of desire“. Také ve dvoukanálovém videu Shooting (2009) tematizuje Britta modeling, když na pokyny sebe samotné předvádí „more energy in your chin“ nebo výraz „arrogant suffering“. Je možné o jejích pracích uvažovat jako by na nich nebyla ona? Proč je důležité dívat se na Brittu?
#30 eye in the sky
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Projekt
- Marie Lukáčová
- ––– Profily
- Barbora Kleinhamplová
- Zach Blas
- Metahaven
- Britta Thie
- Anna Slama & Marek Delong
- Julius Neubronner
- Sophie Calle
- Vito Acconci
- Federico Díaz
- Pam Skelton
- Oskar Helcel
- Jules Spinatsch
- Silver
- Štěpánka Sigmundová
- Josephine Pryde
- Vojtěch Rada
- ––– Rozhovor
- Rozhovor s eeefff (Dzina Zhuk a Nicolay Spesivtsev)
- ––– Teorie
- Vyneste je na světlo
- Do skutečného života
- Falešný poplach
- Simulace: na rozcestí dokonalosti
- ––– Objevy
- Zuzana Fedorová
- Viacheslav Poliakov
- ––– Recenze
- Astro Noise: A Survival Guide for Living Under Total Surveillance
- When I Was a Photographer
- Before Pictures
- Beyond Objecthood
- Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery
- Apocalypse Me
- Bauhaus a Československo 1919-1938. Studenti, koncepty, kontakty.
- ––– Události
- Pozitivní dezinterpretace documenta 14
- Palčivé otázky v současné fotografii
- Jan Malý, viz též
- ––– Fotograf Gallery
- Zuzana Šrámková
- Vladimír Havlík
- Rudolf Skopec
- Tomáš Hrůza
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét