Fotograf Magazine

Jules Spinatsch

Kontrola a selhání. Dočasné nepohodlí a projekty panoramatického sledování

Projekt Temporary Discomfort začal v podstatě v rámci celosvětových ekonomických summitů v době, kdy Jules Spinatsch přestal věřit klasické fotoreportáži. Do velké míry jej inspirovalo dílo Sophie Riestelhuber Fait a její tvrzení, že fotografové by měli raději působit v místech, která znají a mají pod kontrolou, a ne jezdit do exotických destinací, aby informovali o konfliktech, jimž nerozumí. Jules tedy začal na Světovém ekonomickém fóru (WEF) v Davosu, kde vyrostl, a poté pokračoval na summitech v Janově, New Yorku a Evianu/Ženevě. Tématem projektu Temporary Discomfort je hledání podmínek pro fotografování událostí, jež jsou obvykle nepřístupné široké veřejnosti (protože všichni jsme potenciální demonstranti) i tisku (protože některá jednání oficiálně neproběhnou). Spinatsch tehdy začal využívat různé nástroje, od klasického fotoreportážního 35 mm objektivu po dlouhý teleskopický objektiv, středoformátové fotoaparáty a video.

To read the entire article you must log in.

Log in

#30 eye in the sky

120