Rozhovor s eeefff (Dzina Zhuk a Nicolay Spesivtsev)
Víc digitálních utopií!
Co znamená název eeefff a kam až sahá sféra zájmů umělecké skupiny tohoto jména?
Dzina Zhuk (DZ): Jedná se o název šedofialovosvětletransparentní barvy v rámci systému označování barev používaných na webu. Tato barva je to první, co se vám zobrazí, když zadáte „eeefff“ do Googlu. Když jsme si hledali jméno, snažili jsme se vymyslet něco, co nám v případě potřeby dovolí schovat se za již existující strukturu. Nicolay Spesivtsev (NS): Za hromadou síťového odpadu se můžete schovat jako za zástěnou. Eeefff by mohl být třeba název wi-fi sítě. DZ: Pod kolektivním označením eeefff testujeme různé varianty vývoje technologií, jež vyhlašujeme za pole konfliktu a zápasu. Experimentujeme s různými modely vytváření budoucnosti, působíme na průsečíku městské kultury, digitální infrastruktury, interakce lidských a nelidských aktérů a horizontů touhy pracovníků v oblasti imateriální produkce. Kombinujeme umělecké postupy, počítačovou vědu a science fiction, narativizaci a intervence. Důležitá je pro nás také vzájemná výměna zkušeností mezi účastníky procesu, proto se zabýváme vývojem nástrojů a otevřeným kódem. No a také děláme večírky, průzkumné cesty a pikniky. Máme základny v Moskvě a Minsku, takže se dá říct, že pracujeme na dvou frontách.
#30 eye in the sky
Content
- ––– Editorial
- Editorial
- ––– Projekt
- Marie Lukáčová
- ––– Profily
- Barbora Kleinhamplová
- Zach Blas
- Metahaven
- Britta Thie
- Anna Slama & Marek Delong
- Julius Neubronner
- Sophie Calle
- Vito Acconci
- Federico Díaz
- Pam Skelton
- Oskar Helcel
- Jules Spinatsch
- Silver
- Štěpánka Sigmundová
- Josephine Pryde
- Vojtěch Rada
- ––– Rozhovor
- Rozhovor s eeefff (Dzina Zhuk a Nicolay Spesivtsev)
- ––– Teorie
- Vyneste je na světlo
- Do skutečného života
- Falešný poplach
- Simulace: na rozcestí dokonalosti
- ––– Objevy
- Zuzana Fedorová
- Viacheslav Poliakov
- ––– Recenze
- Astro Noise: A Survival Guide for Living Under Total Surveillance
- When I Was a Photographer
- Before Pictures
- Beyond Objecthood
- Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery
- Apocalypse Me
- Bauhaus a Československo 1919-1938. Studenti, koncepty, kontakty.
- ––– Události
- Pozitivní dezinterpretace documenta 14
- Palčivé otázky v současné fotografii
- Jan Malý, viz též
- ––– Fotograf Gallery
- Zuzana Šrámková
- Vladimír Havlík
- Rudolf Skopec
- Tomáš Hrůza
Archiv
- #45 hypertenze
- #44 empatie
- #43 sběratelství
- #42 jídlo
- #41 postdigitální fotografie
- #40 pozemšťané/ky
- #39 slat, bolest
- #38 smrt, když si pomyslíš
- #37 nerovný terén
- #36 nové utopie
- #35 žít s lidmi
- #34 archeologie euforie
- #33 investigace
- #32 ne-práce
- #31 tělo
- #30 eye in the sky
- #29 kontemplace
- #28 cultura / natura
- #27 auta
- #26 dokumentární strategie
- #25 populární hudba
- #24 vidět a věřit
- #23 umělé světy
- #22 obraz a text
- #21 o fotografii
- #20 public art
- #19 film
- #18 80. léta
- #17 amatérská fotografie
- #16 fotografie a malba
- #15 praha
- #14 komerce
- #13 rodina
- #12 rekonstrukce
- #11 performance
- #10 erotikon
- #9 architektura
- #8 krajina
- #7 nová inscenace
- #6 recyklace
- #5 hranice dokumentu
- #4 intimita
- #3 proměny symbolu
- #2 kolektivní signatura
- #1 Portrét